برگزاری تجمعات حمایتی از ارتش و دولت سوریه در مناطق تحت کنترل کُردها

چهار شنبه 3 بهمن 1397 - 11:42:25
برگزاری تجمعات حمایتی از ارتش و دولت سوریه در مناطق تحت کنترل کُردها

تهران- الکوثر: شمار زیادی از ساکنان شرق و غرب فرات که تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد قرار دارد با برگزاری تظاهرات خواستار بازگشت ارتش سوریه به این مناطق شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ساکنان کرانه‌های باختری و خاوری رود فرات در سوریه که تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -تحت الحمایه آمریکا- قرار دارد، سه‌شنبه (روز گذشته) در حمایت از ارتش سوریه تظاهرات کردند.

شبکه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد که هدف از تجمع کنندگان، حل مشکل مربوط به پلهای تخریب شده در روستاها و شهرکهای مشرف بر رود فرات بود.

این افراد با در دست داشتن پرچمهای سوریه و بدون توجه به حضور نیروهای نظامی ائتلاف آمریکا و همپیمانانش در کرانه خاوری رود فرات، شعارهای ملی‌گرایانه سردادند.

در روستای «حطله» که در ساحل شرقی قرار دارد و نیروهای آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد بر شمار زیادی از شهرکها و روستاهای این منطقه تسلط دارند، شیوخ قبایل ضمن برگزاری نشستی، خواستار همگرایی شدند.

12 عشیره و قبیله از شهر دیرالزور و 23 قبیله از کل این استان خواستار ساخت پٌلها و بازگشت ارتش سوریه به مناطق محل سکونت خود شدند.

یکی از شیوخ قبیله «شعیطات» در جریان این گردهمایی گفت: «از ارتش عربی سوریه، کسانی که از دمشق می‌آیند و از همه کسانی که در آزادسازی سوریه مشارکت داشتند، استقبال می‌کنیم».

وی در ادامه اظهار داشت: «نیروهای ائتلاف [آمریکا] همه پلهای بین شرق و غرب فرات را تخریب کرده اند. لذا از دولت سوریه و ارتش روسیه می‌خواهیم که پلها را به سرعت بین کرانه باختری و خاوری رود [فرات] ایجاد کنند».

این شیخ قبیله شعیطات همچنین تصریح کرد: «پس از هفت سال جنگ، ارتش سوریه توانست غرب فرات را آزاد کند و کرانه خاوری تحت سیطره آنچه ائتلاف نامیده می‌شود، قرار گرفت. صرف نظر از حملات هوایی ائتلاف، تروریستها نیز بسیار از پلها را تخریب کردند. اکنون جنگ به پایان رسیده است. چرا ساکنان نمی‌توانند آزادانه بین دو کرانه تردد کنند؟».

برخی از شرکت کنندگان در این تجمعات اعلام کردند که بسیاری از نهادهای مهم در غرب فرات به ویژه در دیرالزور واقع شده است و در حال حاضر، ساکنان بخش شرقی این رود، به خاطر تخریب پلها باید مسافت طولانی را دور بزنند تا بتوانند به گذرگاه موقت برسند و پنج ساعت را در مسیر بگذارنند.

یک شهروند دیگر هم گفت که برای انجام بسیاری از کارها باید بین شرق و غرب فرات در حرکت باشند، ولی چرا پلها بازسازی نمی‌شود تا این کار در مدت زمان کوتاهتری انجام شود.منبع فارس


چهار شنبه 3 بهمن 1397 - 11:40:25