آمریکا باید اسناد مربوط به قتل جمال خاشقچی را منتشر کند

شنبه 29 دی 1397 - 15:29:41
آمریکا باید اسناد مربوط به قتل جمال خاشقچی را منتشر کند

تهران- الکوثر: دو نویسنده آمریکایی طی مقاله مشترکی در شبکه CNN این کشور تاکید کردند که یافته‌های آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا نشان می دهد که دستور قتل جمال خاشقچی از سوی ولی‌عهد عربستان صادر شده و این آژانس باید اسناد مربوط به قتل این روزنامه‌نگار را منتشر کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جمیل جعفر و جویل سایمن، دو نویسنده آمریکایی طی مقاله مشترکی در شبکه CNN این کشور تاکید کردند که آمریکا باید اسناد مربوط به قتل این روزنامه‌نگار را منتشر کند.

این دو نویسنده به یافته‌های آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سی‌آی‌ای» اشاره کردند که نشان می‌دهد دستور قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد سعودی از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان صادر شده است.

در این مقاله آمده است: «برخی سازمان های مردمی از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا مطلب فوق را درخواست و در این زمینه همچنین اقامه دعوی کرده‌اند.

به باور این دو نویسنده آمریکایی، انتشار اسناد مربوط به پرونده قتل خاشقچی از سوی اطلاعات آمریکا نه تنها در افشای جزئیات این جنایت بلکه در درک دلایل و انگیزه‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در "اتخاذ موضع تند در قبال کسانی که این جنایت را محکوم و رژیم سعودی را مسؤول آن می دانند"، کمک خواهند کرد».

در مقاله مذکور همچنین تصریح شده که انتشار اسناد یاد شده توسط اطلاعات آمریکا به انجام تحقیقات و وضع تحریم‌ها علیه عاملان قتل خاشقجی و همچنین به قانون حقوق بشری موسوم به «سند ماگنیتسکی» نیز کمک خواهد کرد.

همچنین تاکید شده که انتشار این اسناد به ویژه جلو تصور اشتباهی مبنی بر اینکه ایالات متحده بر جنایت رژیم های که روزنامه نگاران و مخالفین خود را سرکوب می کنند، سرپوش می گذارد را خواهد گرفت».

گفتنی است جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌ پست دوم ماه اکتبر 2018 به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد و در آنجا کشته شد.

پس از گذشت 109 روز از آن جنایت چگونگی٬ زمان و مکان قتل آشکار شده اما هنوز محل جنازه وی نامعلوم است.

 


شنبه 29 دی 1397 - 15:28:5