ارزیابی پنتاگون از توان موشکی ایران

جمعه 28 دی 1397 - 18:49:8
ارزیابی پنتاگون از توان موشکی ایران

تهران- الکوثر: پنتاگون در سند «بازنگری دفاع موشکی 2019» به ارزیابی توانمندی‌های موشکی ایران پرداخته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از سند «بازنگری دفاع موشکی 2019» که مربوط به ارزیابی‌های پنتاگون از وضعیت دفاع موشکی این کشور است، رونمایی نمود.

در این سند علاوه بر اهداف گذشته که منحصرا بر مقابله با «تهدیدهای» ایران و کره شمالی تمرکز داشت، هدف جدیدی با عنوان «دفاع از نیرو‌های آمریکایی و متحدان آن در برابر تهدید‌های موشکی» اضافه شده است.

پنتاگون در این سند همچنین به ارزیابی زرادخانه موشکی‌ ایران پرداخته است و می‌نویسد: ایران صاحب بزرگترین نیروی موشکی در خاورمیانه است و به توسعه فناوری‌های قابل کاربست در موشک‌های قاره‌پیما با قابلیت تهدید ایالات متحده ادامه می‌دهد. تمایل ایران برای داشتن موازنه راهبردی در برابر ایالات متحده می‌تواند این کشور را به سمت تصاحب موشک‌های قاره‌پیما سوق دهد و پیشرفت هایش در برنامه فضایی می‌تواند مسیر دستیابی به موشک‌های قاره‌پیما را کوتاه کند.
در ادامه این سند آمده است: ایران استفاده از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد خود به عنوان ضدکشتی را مورد آزمایش قرار داده که این می‌تواند تهدیدی علیه شناور‌های نیروی دریایی آمریکا و متحدان این کشور در خلیج فارس و تنگه هرمز باشد. این کشور همچنین از یک موشک کروز با برد ادعایی 2000 کیلومتر برای حمله به اهداف زمینی رونمایی کرده است.
همچنین گفتنی است که در بخشِ نخست این سند که به «تهدید‌های موشکی جاری و تهدید‌های نوظهور علیه سرزمین آمریکا» اختصاص یافته، از چهار کشور به عنوان عوامل بالقوه تهدید موشکی نام برده شده است: «ایران، روسیه، کره شمالی و چین».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 28 دی 1397 - 18:14:58