تاکید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران بر تقویت روابط  همه جانبه با جمهوری آذربایجان 

پنج شنبه 27 دی 1397 - 14:54:43
تاکید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران بر تقویت روابط  همه جانبه با جمهوری آذربایجان 

تهران- الکوثر: سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پایان برنامه های سفر خود به باکو ، مذاکرات صورت گرفته بین هئیت های نظامی  دو طرف را در این سفر بسیار مفصل و سودمند اعلام کرد و افزود : روابط دفاعی و نظامی  دو کشور هم بطور قابل توجهی  توسعه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سردار سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران  با اشاره  به وجود  ثبات و امنیت وآرامی  در مرزهای دو کشور  و همکاری های مجموعه مرزبانی دو طرف و همکاری و ارتباطات نزدیک  و گسترده آنها گفت : روز به روز امنیت و ثبات این مرزها بیشتر می شود و این امنیت موجب رفت و آمد  مطمئن مردم و همچنین توسعه  مبادلات اقتصادی میان دو کشور می شود.
وی در بخشی دیگر از این مصاحبه خبری  با اشاره به روند رو به توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور در سال های اخیر با تصمیم رهبران دو کشور افزود :  جمهوری آذربایجان برای دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران  یک کشور همسایه ، دوست و برادر محسوب می شود و این حد روابط به هیچ وجه کفایت نمی کند  و روابط دو کشور بایستی به چندین برابر وضعیت فعلی افزایش یابد .

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توسعه و تکمیل دالان ریلی شمال - جنوب و دیگر راه های ارتباطی بین دو کشور را در توسعه روابط اقتصادی دو طرف موثر دانست و افزود با تکمیل این محورهای ارتباطی روابط اقتصادی هم توسعه پیدا می کند.
سردار سرلشکر باقری افزود :تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان امری کاملا قطعی است و مسئله قره باغ و مسایل مربوط به اشغال سرزمین های جمهوری آذربایجان  انشاالله با گفتگوهای دو طرف حل بشودو در هر صورت اشغال و ادامه اشغال سرزمین های جمهوری آذربایجان و آواره شدن مردم این سرزمین برای جمهوری اسلامی ایران قابل پذیرش نیست.
وی گفت : امنیت و ثبات ،آرامش و پیشرفت کشور همسایه جمهوری آذربایجان مایه خوشحالی ملت ایران است و امیدوارم که این ثبات و امنیت پایداری داشته باشد وجمهوری اسلامی ایران در جهت امنیت هرچه کامل تر جمهوری آذربایجان از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهد کرد.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در ادامه افزود : توافق حقوقی درباره دریای خزر هم بین کشورهای ساحلی خزر از جمله جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران امضا شده است وما هیچ مشکل حقوقی  در دریای خزر نداریم  و در بخش نظامی هم نیروهای دریایی دو کشور  رفت و آمد و تمرین های مشترک بیشتری با هم برگزار خواهند کرد.


پنج شنبه 27 دی 1397 - 14:43:39