افشای موقعیت پایگاه‌های تازه‌تاسیس آمریکا در عراق

چهار شنبه 26 دی 1397 - 18:47:24
افشای موقعیت پایگاه‌های تازه‌تاسیس آمریکا در عراق

تهران- الکوثر: شورای استانداری الانبار با بیان اینکه نمی‌تواند تحرک نیروهای آمریکایی در این استان را محدود کند، مقر پایگاه‌های تازه‌تاسیس آمریکایی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شورای استانداری «الانبار» عراق، مقر پایگاه‌ها و پادگان‌های نظامی تازه‌تاسیس نیروهای آمریکایی در این استان را مشخص و اعلام کرد که شمار زیادی از نیروهای الحشد الشعبی و عشائری در نوار مرزی میان عراق و سوریه به منظور جلوگیری از هرگونه نفوذ تروریست‌ها به خاک کشورشان مستقر شده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «سومر نیوز»، «عید عماش» از اعضای شورای استانداری الانبار در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های خود واقع در فاصله 30 کیلومتری رود فرات در دو بخش شرقی و جنوبی مستقرند و علاوه بر آن در پایگاه «عین الاسد» نیز شمار زیادی از این نیروها حضور دارند.

پایگاه هوایی عین‌الاسد عراق، 26 دسامبر 2018، تنها چند روز پیش از سال نو میلادی، میزبان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بود. وی در سخنانی تاکید کرد که مطلقا قصد ندارد از عراق عقب‌نشینی کند.

وی افزود: در شرق و جنوب فرات، چندین پایگاه نظامی و پادگان برای نیروهای آمریکایی احداث شده است. اما شورای استانداری اختیارات لازم برای ممانعت از تحرکات این نیروها در استان را ندارد. زیرا این مسئله به اختیارات دولت فدرال در بغداد باز می‌گردد.

عماش تصریح کرد: استقرار شمار زیادی از نیروهای الحشد و عشائر در نوار مرزی میان عراق و سوریه، به دلیل وجود برخی مناطق خطرناک و اهمال‌های موجود صورت گرفته است تا از هرگونه سوء استفاده نیروهای داعش برای نفوذ به عراق جلوگیری شود.

دوشنبه پیش نیز، یک مقام امنیتی در فرماندهی پلیس الانبار از رسیدن شمار زیادی از نیروهای آمریکایی به شهرستان «الخالدیه» و از آنجا به شهر «الرمادی» خبر داده بود.

در ماه جاری؛ یک منبع آگاه نظامی عراق نیز از رسیدن تجهیزات نظامی پیشرفته آمریکایی به پایگاه هوایی عین الاسد، در غرب استان الانبار  خبر داد و گفت: شماری از جنگنده‌های آمریکایی حامل اسلحه و تجهیزات نظامی  وارد پایگاه هوایی عین‌الاسد واقع در ناحیه «البغدادی» در شهرستان «هیت» در غرب شهر الرمادی شدند. هنوز دلیل پرواز این جنگنده‌ها و جزئیات سلاح‌هایی که گفته می‌شود، پیشرفته است، مشخص نیست.

این منبع اطلاعات نظامی عراق گفت: این در حالی است که چند روز پیش نیز، شمار زیادی از خودروهای نظامی آمریکایی وارد پایگاه هوایی عین الاسد شده‌اند. نیروهای آمریکای در انتقال تجهیزات نظامی به مناطق استقرارشان در عراق، از شرکت‌های امنیتی کمک می‌گیرند و نظامیان نیز با هواپیما به مقرهای مختلف اعزام می‌شوند.

شورای استانداری الانبار نیز، سه شنبه (دیروز 15 ژانویه) از رسیدن میزان زیادی از تجهیزات نظامی آمریکا به نوار مرزی این استان با سوریه خبر داد.منبع فارس


چهار شنبه 26 دی 1397 - 18:19:47