ترکیه به تهدید های ترامپ واکنش نشان داد

دو شنبه 24 دی 1397 - 11:3:26
ترکیه به تهدید های ترامپ واکنش نشان داد

تهران- الکوثر: 'ابراهیم کالین' سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) در واکنش به تهدیدهای 'دونالد ترامپ' رییس جمهور آمریکا به نابودی اقتصاد ترکیه، نوشت: از واشنگتن انتظار داریم که به شراکت راهبردی خود با آنکارا پایبند باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،کالین در توئیتی با اشاره به این که تروریست ها نمی توانند هم پیمان آمریکا باشند، خطاب به ترامپ گفت: یکسان دانستن کردهای سوریه با عناصر وابسته به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) ، یگان های مدافع خلق (ی پ گ) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ ی د) اشتباهی بزرگ است و مبارزه با تروریست ها و نه کردها. 
کالین افزود: مبارزه با این عناصر حمایت از کردها و سوری ها در مقابل تهدیدهای تروریستی محسوب می شود. 
رییس جمهوری آمریکا بامداد امروز (دوشنبه) با اشاره به تهدید آنکارا مبنی بر حمله به گروه های کُرد در شمال سوریه، توئیت کرد: در صورتی که ترکیه به گروه های کرد در سوریه حمله کند، واشنگتن اقتصادش را نابود می کند. 
ترامپ افزود: یک منطقه امن 20 مایلی ایجاد می کنیم. همچنین از کردها می خواهیم که حرکات تحریک آمیز علیه ترکیه نکنند. 
ترکیه اوایل سال گذشته میلادی با حمله به شمال سوریه حدود دو هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهر عفرین را به اشغال خود درآورد. 
ترکیه اعلام کرده است که برای سامان دادن به ناامنی در مناطق شمالی سوریه و مقابله با گروه های کرد سوری از جمله ی.پ.گ به شهر منبج در شمال سوریه حمله خواهد کرد. 
این در حالی است که واشنگتن از گروه های کرد در شمال سوریه حمایت می کند و 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی ترامپ هفته گذشته در همین راستا به ترکیه سفر کرد. 
بولتون با سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه دیدار کرد اما ملاقاتش با 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری این کشور لغو شد. 
رئیس جمهوری ترکیه این مقام آمریکایی را به جانبداری و اتخاذ موضع به نفع نیروهایی متهم می‌کند، که آنکارا آنها را تروریست می نامد. 
اظهارات بولتون در اسراییل که گفته بود آمریکا تا زمانی که مطمئن نباشد کردها از تهاجم ارتش ترکیه محفوظ خواهند بود از سوریه خارج نخواهد شد موجب گردید تا دیدارها را تحت شعاع قرار داده و واکنش های زیادی را در محافل سیاسی و رسانه ای ترکیه به همراه داشته باشد. منبع: ایرنا


دو شنبه 24 دی 1397 - 10:50:25