اعلام آمادگی سوریه برای همکاری با نماینده جدید سازمان ملل

یک شنبه 23 دی 1397 - 21:1:24
اعلام آمادگی سوریه برای همکاری با نماینده جدید سازمان ملل

دمشق- الکوثر: معاون وزیر خارجه سوریه با تاکید بر موضع همیشگی کشورش در پشتیبانی از تلاش های صادقانه بین المللی برای پایان دادن به بحران سوریه گفت: آماده همکاری با «گیر پدرسن» نماینده جدید سازمان ملل هستیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ایمن سوسان» در یک کنفرانس خبری در دمشق گفت: ما آماده همکاری با هرگونه تلاش بین المللی برای پایان دادن به بحران سوریه هستیم که حاکمیت ملی ما را به رسمیت بشناسد.
وی گفت: دمشق مایل است با «گیر پدرسن» (Geir Pedersen) نماینده جدید سازمان ملل در امور سوریه نهایت همکاری را برای موفقیت وی در انجام ماموریت خود به عمل آورد.
قرار است پدرسن فردا دوشنبه در نخستین سفر رسمی خود به سوریه به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل، وارد دمشق شود.
معاون وزیر خارجه سوریه همچنین خاطر نشان کرده امیدواریم پدرسن در انجام ماموریت خود موفق باشد و از تجارب نمایندگان پیشین سازمان ملل بهره بگیرد.
وی افزود ما هیچ کس را از مشارکت سیاسی در سوریه محروم نمی کنیم و معتقدیم سخنان کردهای سوریه مبنی بر حفظ وحدت ملی بسیار مثبت و سازنده است.
سوسان کردها را بخش جدانشدنی از ملت سوریه خواند و گفت: آماده ایم تا از طریق گفت و گو خواسته های مشروع آنان را محقق کنیم.
کردهای شمال شرق سوریه به دنبال بدعهدی و اعلام خروج نیروهای متجاوز امریکایی مستقر در سوریه این روزها خود را تنها یافته و مناطق تحت کنترل خود را در اختیار ارتش سوریه قرار داده اند.
این مقام وزارت خارجه سوریه شرایط کنونی حاکم بر سوریه را برای انجام گفت و گوها بسیار مثبت ارزیابی کرد.
تاکنون 11 دور مذاکرات سیاسی بین سوریه ، مخالفان و کشورهای ضامن شامل ایران ، روسیه و ترکیه در آستانه قزاقستان و چند دور مذاکره نیز در سوچی روسیه برگزار شده است.
گیر پدرسن، دیپلمات نروژی پس از کوفی عنان، اخضر ابراهیمی و استفان دی میستورا به عنوان چهارمین نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه تعیین شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 23 دی 1397 - 20:42:53