تاکید دوباره موگرینی بر ضرورت حفظ برجام

جمعه 21 دی 1397 - 22:20:55
تاکید دوباره موگرینی بر ضرورت حفظ برجام

تهران - الکوثر : فدريکا موگرینی مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت اتحادیه اروپا با سایر اعضای جامعه بین المللی برای حفظ توافق هسته ای ایران تلاش می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، فدریکا موگرینی گفت: ما به عنوان اتحادیه ای متشکل از 28 عضو، با سایر اعضای جامعه بین المللی برای حفظ توافق هسته ای (برجام) کار می کنیم ؛ توافقی که تاکنون به طور کامل اجرا شده و آژانس بین المللی انرژی اتمی در سیزده گزارش پیاپی آن را تأیید کرده است.

وي افزود : ما این کار را به خاطر امنیت جمعی خود انجام می دهیم ؛ ما نمی خواهیم ایران به سلاح هسته ای دست یابد و برجام دقیقاً همین هدف را محقق می کند. اغلب می شنوم که گفته می شود اروپا در این مساله عمدتا انگیزه های اقتصادی و ملاحظات تجاری دارد. اینگونه نیست : ما این کار را برای جلوگیری از برچیده شدن یک توافق منع اشاعه هسته ای (برجام) که کارآمد است و به منظور جلوگیری از بروز بحران بزرگ امنیتی در خاورمیانه انجام می دهیم. بخشی از این کار مستلزم آن است که تضمین کنیم شرکت هایی که خواستار تجارت قانونی با ایران هستند، اجازه انجام چنین کاری را داشته باشند.

موگريني اضافه کرد : ما اروپایی ها نمی توانیم به یک قدرت خارجی - حتی نزدیکترین دوست و متحد خودمان- اجازه دهیم درباره تجارت قانونی ما با کشوری دیگر (ایران) تصمیم گیری کند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 21 دی 1397 - 18:46:57