مقام روس : با مشارکت ایران توطئه آمریکا در منطقه خنثی شد

جمعه 21 دی 1397 - 18:51:3
مقام روس : با مشارکت ایران توطئه آمریکا در منطقه خنثی شد

تهران - الکوثر : معاون اول فراکسیون روسیه واحد در مجلس دومای روسیه گفت با مشارکت ایران ، توطئه آمریکا برای بی ثبات سازی منطقه ، نقش بر آب شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  "آدالبی شخاگوشف" با بیان اینکه آمریکا قصد داشت سوریه را به مرکز اصلی ثبات زدایی در منطقه تبدیل کند ، افزود : روسیه با همکاری شرکای منطقه ای خود و بویژه ایران، در برابر این توطئه واشنگتن ایستادگی کرد و نقشه کاخ سفید را ناکام گذاشت.

این عضو ارشد کمیته امنیت مجلس دومای روسیه گفت : آمریکایی ها با همکاری هم پیمانان خود تلاش کردند تا از طریق سوریه به ایران ضربه بزنند و تشنج سیاسی و نظامی در خاورمیانه را به اوج برسانند.

وی اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر شکست دادن تروریست ها در سوریه را بی ارزش و فاقد منطق توصیف کرد ‌گفت : برخلاف آنچه آمریکایی ها می گویند ، آنها فقط برای ادامه تشنج و حمایت نزدیک از داعش گروههای تروریستی وارد سوریه شدند.

آدالبی شخاگوشف با مضحک خواندن اظهارات وزیرامورخارجه آمریکا درباره نابودی ۹۹ درصد تروریست های سوریه بدست نیروهای آمریکایی گفت : این سخن آنقدر بی پایه و احمقانه است که حتی هیچکس در داخل خود آمریکا هم آن را باور ندارد.

معاون اول فراکسیون روسیه واحد در مجلس دومای روسیه تاکید کرد: واقعیت این است که آمریکا نه تنها برای حفظ صلح به سوریه نیامد ، بلکه برای شعله ور کردن آتش جنگ و تشنج و حفظ حیات تروریست هایی آمدند که ساخته دست خودشان بودند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 21 دی 1397 - 17:50:10