اذعان صهیونیستها به شکست در مرز لبنان

جمعه 21 دی 1397 - 17:56:4
اذعان صهیونیستها به شکست در مرز لبنان

تهران - الکوثر : مرکز پژوهشهای امنیت ملی رژیم صهیونیستی اذعان کرد عملیات سپر شمال برای انهدام تونلهای حزب الله لبنان، در دستیابی به مشروعیتی بین المللی مبنی بر اینکه این اقدام، دفاع از خود است با شکستی راهبردی روبرو شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مرکز پژوهشهای امنیت ملی رژیم صهیونیستی اعلام کرد در عملیات سپر شمال که ارتش رژیم اشغالگر آن را برای یافتن تونلهای حزب الله در جنوب لبنان اجرا کرد، تلاش شد مشروعیتی سیاسی برای اجرای این عملیات با عنوان دفاع از خود فراهم شود، اما پیاده سازی این مشروعیت برای رسیدن به اهدافی راهبردی در داخل صحنه سیاسی لبنان با ناکامی همراه شد.

در این پژوهش که اورنا مزراحی، پژوهشگر مرکز مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو آن را تهیه کرده ، آمده است : عملیات سپر شمال نتوانست به این پیروزی دست یابد که طرف های بین المللی، حزب الله را به عنوان گروهی که به سیطره بر لبنان ادامه می دهد به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت بشناسند.

مزراحی که پیش از این در زمینه برنامه ریزی راهبردی در کابینه امنیتی رژیم اشغالگر فعالیت می کرد، تاکید کرد حزب الله تلاش می کند مواضعی راهبردی را در جبهه داخلی اسرائیل هدف قرار دهد و عقیده دارد انهدام تونلها تاثیر چندانی بر فرایند ساختن نیرویی نظامی که حزب الله مشغول آن است، ندارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 21 دی 1397 - 17:30:22