واکنش زنگنه به تحریم های غیر قانونی آمریکا

پنج شنبه 20 دی 1397 - 18:42:7
واکنش زنگنه به تحریم های غیر قانونی آمریکا

تهران - الکوثر : بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران که به بغداد سفر کرده است روز پنجشنبه با شرکت در یک کنفرانس خبری اعلام کرد تحریم های آمریکا علیه ایران کاملا غیر قانونی است و تهران به آنها پایبند نخواهد بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، زنگنه روز پنجشنبه با شرکت در کنفرانس خبری مشترک به همراه ثامر الغضبان همتای عراقی خود با بیان این مطلب افزود: "ما بر این باوریم که نباید به تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران پایبند باشیم."

زنگنه همچنین تاکید کرد ایران تا زمانی که تحت تحریم های آمریکا قرار دارد، درباره حجم صادرات نفتی یا مقصد محموله های نفتی صادراتی خود هیچ سخنی بیان نخواهد کرد.  

وزیر نفت ایران تصریح کرد: "ما در مذاکرات امروز راه های بهبود سطح همکاریها با عراق را در جنبه های مختلف، به ویژه مسائل نفتی، مورد بحث و بررسی قرار دادیم."

غضبان نیز با اشاره اینکه مذاکرات با طرف ایرانی در خصوص مسائل مربوط به انرژی بوده است افزود عراق هنوز در زمینه توسعه مشترک میادین نفتی با ایران به توافقی دست پیدا نکرده است.

وزیر نفت عراق تاکید کرد سیر نزولی بهای جهانی نفت متوقف شده است و وی انتظار دارد قیمتها به تدریج افزایش پیدا کند.

غضبان گفت هر گونه تصمیم درباره سرنوشت کاهش تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به نظارت بر تغییر و تحولات بهای نفت و نتایج آن بستگی خواهد داشت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 20 دی 1397 - 18:37:38