در آخرین وصایای پیامبر اسلام(ص) درباره زنان چه آمده است؟

چهار شنبه 19 دی 1397 - 14:1:27

تهران- الکوثر: پژوهشگر ارشد علوم اسلامی دو نکته مهم در آخرین وصایای پیامبر اسلام (ص) را بازگو کرد که یکی از آنها به زنان مربوط می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ دکتر اسد محمد قصیر با حضور در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: هر پیامبری از خود وصایایی برجا گذاشته است و به ویژه پیامبر اسلام (ص) که آخرین پیامبر محسوب می شود از این قاعده مستثنی نیست. آخرین وصایای پیامبر اسلام را می توان «نقشه راه» آن حضرت برای امت خود توصیف کرد.

این استاد ارشد علوم اسلامی افزود: یکی از توصیه های پیامبر به امت اسلامی، زندگی در امنیت و صلح در کنار یکدیگر بود به این صورت که مسلمانان با عطوفت در کنار هم زندگی کنند و به اصطلاح هوای هم را داشته باشند. این کار از طریق رعایت کردن «محرمات» امکان پذیر است مثل حرام بودن ریختن خون و آبروی مسلمان و حرام بودن دست درازی به مال مسلمان.

شیخ اسد قصیر افزود: یک وصیت مهم دیگر پیامبر اسلام (ص) به زنان مربوط می شود. پیامبر اسلام برای برطرف کردن ظلم از زنان، برنامه داشت و خواستار زندگی همراه با عزت و کرامت برای زنان بود. به طور کلی اسلام از مردان مسلمان می خواهد زنان را نیز افرادی همچون خودشان بدانند به همین علت است که خداوند در قرآن می فرماید ما زنان را از خودتان و برای خودتان خلق کردیم (خلقنا لکم من أنفسکم). در ماجرای مباهله نیز شاهد بودیم که پیامبر اسلام (ص) از عبارت «أنفسنا و أنفسکم» استفاده کرد و تفاوتی بین زن و مرد قائل نشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 19 دی 1397 - 13:19:36