پیامدهای سیاست های ضد فلسطینی تشکیلات خودگردان

سه شنبه 18 دی 1397 - 23:2:55
پیامدهای سیاست های ضد فلسطینی تشکیلات خودگردان

تهران - الکوثر : تصمیمات و اقدامات تشکیلات خودگردان فلسطینی بر ضد مردم فلسطین همچنان ادامه دارد و آمار ها گویای ابغاد خطرناک تر یافتن این سیاست ها در سال های اخیر است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در این زمینه کمیته بازداشت شدگان سیاسی در کرانه باختری رود اردن از رصد بیش از سه هزار و ششصد اقدام ماموران سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان ضد شهروندان فلسطینی در سال 2018 خبر داد. 

کمیته بازداشت شدگان سیاسی در کرانه باختری رود اردن  درگزارشی اعلام کرد: سرویس های امنیتی تشکیلات  خودگردان فلسطین  در سال گذشته  1251 مورد بازداشت سیاسی ، 949 مورد احضار، 721 مورد توقیف، 401 مورد یورش، 204 مورد سرکوب آزادی بیان و 83 مورد مصادره املاک و دارایی فلسطینیان انجام داده اند .

اين کميته افزود : بسیاری از این فلسطینیان به اقدامات تشکیلات خودگردان فلسطین ضد نوارغزه از جمله قطع حقوق کارکنان و همکاری های امنیتی با رژیم صهیونیستی معترض هستند .   

"عیسی النشار"  ، عضو ارشد حماس اقدامات  تشکیلات خودگردان فلسطین را در چارچوب اجرای طرح معامله قرن خواند و افزود : قطع حقوق کارمندان ، بازنشسته کردن اجباری شماری از کارکنان و توقف ارسال برخی نیازمندی های غزه از جمله دارو نشان دهنده مشارکت این تشکیلات در توطئه جدید صهیونیسم و آمریکا علیه آرمان فلسطین است. 

رژیم صهیونیستی به تشکیلات خودگردان فلسطینی به عنوان ابزاری برای پیشبرد تفرقه افکنی میان فلسطینی ها و به عنوان اهرمی برای کمک به سرکوبگری های این رژیم و مهیا کننده شرایط برای تثبیت اشغالگری این رژیم می نگرد. 

با بررسی عملکرد و پیشینه تشکیلات خودگردان فلسطینی می توان دریافت که این تشکیلات در پی روند سازش در خاورمیانه و انعقاد پیمان اسلو تاسیس شد.  پیمان اسلو در سال 1993 بین مقامات سازمان آزادیبخش فلسطین و مقامات رژیم صهیونیستی امضاء شد و در پی آن در سال 1994 تشکیلات خودگردان فلسطینی که فاقد بدیهی ترین اختیاراتی است که معمولا یک تشکیلات خودگردان باید از آن برخوردار باشد ، عملا موجودیت یافت .

رژیم صهیونیستی با انگیزه منصرف کردن مردم فلسطین از پیگیری آرمان فلسطین مبنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطینی با ایجاد تشکیلات خودگردان فلسطینی موافقت کرد.  از اینرو می توان گفت که تشکیلات خود گردان فلسطینی مولود روند سازش بوده است و از اینرو هیج مقبولیت و مشروعیتی در نزد ملت فلسطین نداشته است.  تشکیلات خودگردان فلسطینی تشکلی است که عملا به جای پیگیری اهداف فلسطینی ها، بیشتر دنباله روی سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی و مجری توطئه های آنها علیه مردم فلسطین بوده است. 

این در حالی است که قدرت طلبی و در عین حال انحصار گری تشکیلات خودگردان فلسطینی در عرصه سیاسی فلسطین بیش از پیش به تنزل جایگاه این تشکیلات در میان فلسطینی ها  انجامیده است.  

همگامی های تشکیلات خود گردان فلسطینی با سیاستهای تفرقه افکنانه و فتنه افکنانه رژیم صهیونیستی موجب شده است که مردم فلسطین به نیروهای تشکیلات خود گردان فلسطینی به عنوان ستون پنجم (عوامل نفوذی و مزدوران ) رژیم صهیونیستی بنگرند. 

تشکیلات خودگردان فلسطینی همواره به عنوان راهنما و مشاور صهیونیستها جهت پیشبرد سیاستهای اشغالگرانه آنان در سرزمین فلسطین عمل کرده است. قدرت طلبی و انحصار گری تشکیلات خودگردان فلسطینی ، نشانه آن است که این تشکیلات برای دستیابی به قدرت و حفظ آن از به تاراج گذاشتن آرمان فلسطین هم ابایی ندارد.  

با نگاهی به عملکرد تشکیلات خودگردان فلسطینی در سالهای گذشته نشان می دهد که این تشکیلات نه تنها برای احقاق حقوق مردم فلسطین تلاش نمی کند بلکه خود پایمال کننده حقوق آنان است و در مسیر حذف و نابودی آرمان فلسطین گام بر می دارد.   


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 18 دی 1397 - 19:9:27