ظریف در دهلی : ایران تامین کننده نفت هند باقی خواهد ماند

سه شنبه 18 دی 1397 - 8:42:20
ظریف در دهلی : ایران تامین کننده نفت هند باقی خواهد ماند

تهران - الکوثر : محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر دوشنبه در فرودگاه دهلی نو گفت ایران همواره تامین کنننده مطمئن نفت برای هندوستان بوده و خواهد بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد جواد ظریف در خصوص سفر سه روزه خود به هند گفت : این سفر برای شرکت در یک اجلاس مطالعاتی که قرار است چهارشنبه در آن سخنرانی کنم ، صورت گرفته است . تصمیم گرفتیم از این فرصت استفاده کنیم و همراه یک هیات بزرگ اقتصادی به خصوص از بخش خصوصی و هیات سیاسی و اقتصادی دولتی با مقامات ، هندی دیدار داشته باشیم.

ظریف با بیان اینکه روابط ما با هند حتی بعد از تحریم روابط خوبی است افزود : یک توافق خوب بانکی با هندیها داریم که پاییز امسال بعد از تحریم ها به امضا رسید. این توافق این امکان را برای کشور فراهم می کند که هم صادرات و واردات و هم سایر نیازهای مالی را از این مسیر تامین کند. حضور بسیار پر رنگ بخش خصوصی در این سفر نشان دهنده علاقه این بخش به استفاده از این فرصت در شرایط تحریم های ظالمانه برای توسعه روابط است. زمینه های زیادی برای گسترش روابط دو جانبه ایران و هند وجود دارد که یکی از این حوزهها چابهار است زیرا هندی ها به حضور در چابهار و در زیرساخت های ترانزیتی ایران علاقمند هستند. وزیر امور خارجه افزود در این سفر هیئتی از شرکت های دانش بنیان ایرانی هم حضور دارد. بسیار خوشحالیم که اقتصاد دانش بنیان در ایران رو به توسعه است و تقریباً در همه سفرهایی که من به خارج دارم این بخش حضور خیلی خوب و موثر داشته است.

ظریف یاد آور شد که فردا و پس فردا علاوه بر شرکت در دو جلسه مطالعاتی و سخنرانی در انها ، دیدارهایی با چند وزیر از جمله وزیر خارجه و وزیر حمل و نقل و چند وزیر هندی دیگر خواهیم داشت. امیدوارم این سفر زمینه ای برای توسعه همکاریهای دو کشور به خصوص همکاری بخش های خصوصی باشد.

وی تصریح کرد : از آنجایی که من و همتای هندی ام ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را برعهده داریم در دیدار با وزیر خارجه هند این فرصت فراهم میشود که در زمینه صادرات نفت هم صحبت کنیم. ایران همواره تامین کننده مطمئن نفت برای هندوستان بوده و خواهد بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 18 دی 1397 - 8:30:17