تیم یمن در برابر اقتدار ایران تسلیم شد+ فیلم خلاصه بازی

دو شنبه 17 دی 1397 - 21:39:6

تهران- الکوثر: تیم ملی فوتبال ایران نخستین گام را در رقابت های جام ملت های آسیا 2019 با قدرت برداشت و زنگ خطر را برای همه مدعیان قهرمانی به صدا درآورد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در برابر تیم نه چندان مطرح یمن توانست این تیم را با نتیجه 5- صفر شکست دهد. این نتیجه زمانی ارزش پیدا می کند که با نتایج کسب شده توسط سایر مدعیان قهرمانی در برابر تیم های نه چندان مطرح آسیایی مقایسه شود. در چارچوب همین رقابت ها تیم استرالیا با نتیجه 1- صفر از تیم اردن شکست خورد و تیم کره جنوبی نیز به سختی با نتیجه 1- صفر توانست از سد تیم ضعیف فیلیپین بگذرد. تیم امارات نیز خوش شانس بود که توانست بازی باخته در برابر بحرین را به تساوی بکشاند. 

نخستین گل ایران را مهدی طارمی در دقیقه 12 بازی به ثمر رساند. شوت پشت محوطه محکم سردار آزمون را سعود السوادی به طور ناقص برگشت داد تا مهدی طارمی مثل همیشه با فرصت‌طلبی به توپ برسد و با ضربه بغل پای دروازه یمن را باز کند.

گل دوم در دقیقه 23 با شوت اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی ایران پس از برخورد به دروازه بان یمنی به ثمر رسید. ضربه ایستگاهی اعلام شده با خطای هند به سود ایران را اشکان دژاگه، کاپیتان ایران با شوت زمینی از فاصله 30 متری زد که توپ بعد از برخود به تیرک عمودی دروازه و کمر سعود السوادی تبدیل به گل شد.

مهدی طارمی در دقیقه 25 دومین گل خود را در این بازی به ثمر رساند تا نشان دهد برای دریافت لقب آقای گل این رقابت ها چیزی کم ندارد. سانتر تماشایی رامین رضاییان از جناح راست زمین را مهدی طارمی با ضربه سری استثنایی به گوشه دروازه یمن فرستاد تا ایران با 3 گل از حریف خود پیش بیفتد.

چهارمین گل ایران را سردار آزمون در دقیق 53 بازی وارد دروازه یمن کرد. ارسال دژاگه از روی کرنر را ترابی در تیرک اول قطع کرد که سعد السوادی با شیرجه نه چندان موفق دفع کرد تا در ادامه توپ بعد از برخورد به بدن طارمی، در داخل محوطه 6 قدم مقابل پای سردار آزمون بیفتد و او با ضربه بغل پا گل چهارم تیم ایران را بزند؛ در این صحنه علاءالدین نعمان از پشت خط دروازه توپ را برگشت داد ولی کمک داور پشت دروازه اعلام کرد توپ تبدیل به گل شده است.

آخرین گل این بازی را نیز سامان ساقدوش در دقیقه 78 به زیبایی وارد دروازه یمن کرد. خطایی که سمت چپ زمین و در کنار خط کرنر روی مهدی ترابی اعلام شده بود را اشکان دژاگه به مقابل تیرک اول ارسال کرد که ضربه سر پورعلی‌گنجی به پشت محوطه جریمه را سامان قدوس با شوت روی پای تماشایی به تور دروازه یمن چسباند تا پنجمین گل ایران به زیباترین شکل به ثمر برسد. 

حریف بعدی ایران در این رقابت ها تیم ویتنام است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 17 دی 1397 - 21:38:56