دریادار سیاری به الکوثر: خواب دشمن برای بازگشت به ایران تعبیر نخواهد شد!

یک شنبه 16 دی 1397 - 15:19:1

تهران- الکوثر: دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد مشترک و جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره تلاش های استکبار و در رأس آن آمریکا برای سیطره بر منطقه خاورمیانه توضیح داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دریادار سیاری با حضور در برنامه «لقاء خاص» شبکه جهانی الکوثر گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 1357 همه خارجی هایی که تحت عنوان مستشار در کشور ما کار می کردند از ایران بیرون رانده شدند. به این ترتیب ما توانستیم استکبار جهانی را در کشور خود ریشه کن کنیم. استکبار، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برخی منافع را در داخل کشور ما برای خودش مشخص کرده بود و از طریق مزدورانش بر همه امور کشور ما سیطره داشت و از ایران به عنوان سکویی برای سیطره بر سراسر خاورمیانه استفاده می کرد. به عنوان مثال ایران عضو پیمان غربی «سنتو» بود که در برابر کمونیسم ایستاده بود تا به داخل کشور نفوذ نکند ولی فقط برای حفظ منافع امپریالیسم غرب این کار را انجام می داد. اما با پیروزی انقلاب، این معادله کاملا دگرگون شد و موضع گیری ها عوض شد و همه کسانی که در کشور ما بودند و منافع نامشروع داشتند مجبور به ترک ایران شدند یا اخراج شدند.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی افزود: اما استکبار به شیوه های مختلف مانند فتنه انگیزی بین اقوام ایرانی ، بارها برای بازگشت به داخل کشور کوشید تا شاید بتواند انقلاب را از ادامه مسیرش منصرف کند و کشور تحت سیطره اش بازگردد. همچنین مزدوران استکبار دست به حملات تروریستی زدند و بسیاری از شخصیت های انقلابی را ترور کردند ولی این تلاش ها راه به جایی نبرد. بعد از آن، استکبار جنگ سختی را بر ایران تحمیل کرد که هشت سال طول کشید ولی آن هم نتیجه نداد. این مسئله موجب شد دشمنان اسلام از بازگشت به ایران ناامید شوند. اما دشمن همچنان تلاش می کند جای پایی در ایران پیدا کند تا منافع نامشروع خود را تحقق بخشد ولی تاکنون موفق نشده است.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: ایران اکنون به هیچ قدرت بیگانه اجازه نمی دهد از هزاران کیلومتر آنسوتر به منطقه ما بیاید و منافع نامشروع در منطقه داشته باشد. این ایده ای است که تقریبا همه ملت های منطقه آن را پذیرفته اند. ما معتقدیم حتی حضور بیگانگان در خلیج فارس به ثبات و امنیت خلیج فارس آسیب می رساند. ما همواره می پرسیم حضور شما در این منطقه چه ضرورتی دارد که بخواهید در اینجا از منافع ما پاسداری کنید. آیا ما خودمان برای حفظ منافعمان شایسته تر نیستیم؟ ما قدرت و اقتدار و امکانات داریم و شایسته تر هستیم که خودمان از منافعمان محافظت کنیم. ما می خواهیم خودمان امنیت منطقه مان را بدون نیاز به بیگانگان تامین کنیم زیرا بیگانگان به هر کجا وارد شدند موجب از دست رفتن امنیت و ثبات آنجا شده اند. نمونه های زیادی از این مداخله را در شرق و غرب کشورمان مشاهده می کنیم... خواب دشمنان برای بازگشت به قلمرو دریایی جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 16 دی 1397 - 15:18:53