برپایی چهل و یکمین راهپیمایی بازگشت با 15 زخمی

جمعه 14 دی 1397 - 20:50:6
برپایی چهل و یکمین راهپیمایی بازگشت با 15 زخمی

غزه- الکوثر: وزارت بهداشت غزه هدف قرار دادن کادر پزشکی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد در راهپیمایی امروز جمعه، 15 فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست زخمی شده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرگزاری فلسطینی «صفا» امروز جمعه به نقل از وزارت بهداشت نوار غزه گزارش داد در حملات و تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به شرکت کنندگان در چهل و یکمین راهپیمایی «حق بازگشت و شکستن محاصره غزه»، تا لحظه مخابره خبر 15 فلسطینی زخمی شده‌اند.

در بین زخمی‌ها یک کودک و سه نیروی امدارسان وجود دارند که در تیراندازی صهیونیست‌ها در شرق خان‌یونس دچار جراحت شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه در واکنش به تداوم حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به نیروهای امداد رسانی، این حملات را مصداق نقض حقوق این نیروها که کارشان کمک به زخمی‌هاست خواند و این اقدامات صهیونیست‌ها را محکوم کرد.

این وزارتخانه اعلام کرده‌ است بر اثر اصابت نارنجک گاز اشک آور به «محمد ابو طعیمه»، امدادرسان داوطلب از ناحیه سر، او دچار جراحت شده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی در خرداد ماه گذشته، یک امداد رسان داوطلب به نام خانم «رزان نجار» را عمدا هدف قرار دادند و او را به شهادت رساندند که اخیرا روزنامه نیویورک تایمز با بررسی اسناد و عکس‌های روز شهادت او، عمدی بودن این قتل را تأیید کرد.

راهپیمایی‌های بزرگ «حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و شکست محاصره غزه» از  30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا به شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

بر اساس آخرین آمارهایی که منابع فلسطینی منتشر کرده اند، از زمان آغاز این راهپیمایی‌ها تا کنون 253 نفر شهید و 25 هزار نفر زخمی شده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 14 دی 1397 - 20:49:55