دو نظامی سعودی توسط نیروهای یمنی کشته شدند

دو شنبه 10 دی 1397 - 10:34:11
دو نظامی سعودی توسط نیروهای یمنی کشته شدند

تهران- الکوثر: منابع نظامی ارتش و کمیته های مردمی یمن اعلام کردند که دو نظامی سعودی به دست تک تیراندازهای ارتش این کشور در «جیزان» در داخل خاک عربستان کشته شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   این منابع افزودند که واحد تک تیرانداز ارتش و کمیته های مردمی یمن دو نظامی سعودی را در جیزان در جنوب غربی عربستان کشتند.
خبرگزاری رسمی عربستان نیز اعلام کرد که «علی بن محمد احمد مجرد» و «ابراهیم بن حسن ابو رایه» نظامیان این کشور در درگیری ها در نقاط مرزی با نیروهای «انصارالله» کشته شدند.
براساس این گزارش، توپخانه ارتش یمن نیز دیروز تجمع های نظامیان سعودی و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن را در «جبل العمود» در جیزان هدف حمله قرار داد.
همچنین منابع نظامی جنبش انصارالله گزارش دادند که این نیروها چهار موشک از نوع «زلزال 1» با برد سه کیلومتر به تجمع نیروهای دولت مستعفی به ریاست «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن شلیک کردند.
شش نظامی سعودی از جمله یک افسر در دو روز گذشته در حملات تک تیراندازان ارتش یمن در استان جیزان کشته شدند.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.


دو شنبه 10 دی 1397 - 9:31:9

دسته بندی :