درخواست نماینده پارلمان اردن برای بازگشایی سفارت اردن در دمشق

یک شنبه 9 دی 1397 - 23:21:25
درخواست نماینده پارلمان اردن برای بازگشایی سفارت اردن در دمشق

تهران - الکوثر : ­یک نماینده مجلس اردن از دولت این کشور خواست هر چه زودتر سفارتخانه اردن را در دمشق بازگشائی کند و از کشورهای دیگر عقب نماند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، طارق خوری نماینده مجلس اردن در نامه ای به نخست وزیر این کشور خواستار بازگشائی سفارتخانه اردن در دمشق شد.
وی در این نامه نوشت : اهمیت سوریه برای اردن بیش از یک همسایه عادی است. سرنوشت و آینده و تاریخ و جغرافیای ما مشترک است. ثبات یا آشوب در هر یک از این دو کشور بر دیگری تاثیرگذار است. در روزهای اخیر شاهد بازگشت گسترده کشورهای عربی به دمشق و از سرگیری روابط سیاسی و دیپلماتیک آنها بوده ایم. در آینده نزدیک سوریه مجدداً به عضو فعال اتحادیه عرب و اتحادیه مجالس عربی تبدیل خواهد شد.
وی افزود : پیشنهاد می کنیم دولت اردن تصمیم شجاعانه اتخاذ کند و سفارتخانه خود را در دمشق بازگشائی کند و در حوزه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی فعالیت خود را از سرگیرد. این موضوع اقتضا می کند سطح نمایندگی دیپلماتیک از کارمند سفارتخانه اردن در دمشق و کاردار سفارت سوریه در امان به سطح سفیر ارتقا یابد. نباید وقت کشی کنیم و اجازه دهیم کشورهای دیگر از ما سبقت بگیرند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 9 دی 1397 - 21:14:10