لاریجانی : 9 دی ، سیلی محکم ملت ایران به شیطنت های بیگانگان بود

یک شنبه 9 دی 1397 - 10:42:14
لاریجانی : 9 دی ، سیلی محکم ملت ایران به شیطنت های بیگانگان بود

تهران - الکوثر : علی لاریجانی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک سالروز حماسه نهم دی ماه به ملت سربلند ایران ، گفت: نهم دی ماه از آن جهت در تاریخ ایران جای گرفت و به خاطره ها ماند که قدرت حضور ملت ، به اغواگری ها و شیطنت های بیگانگان سیلی محکم زد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم توجه برخی سیاستمداران به روشنگری‌های خیرخواهانه رهبر معظم باعث حوادث ۸۸ شد، گفت : ایشان بارها مسیر را در جلسات خصوصی و عمومی نشان دادند که اگر به موقع توجه می‌شد اینگونه فتنه‌ها یا اصلا ایجاد نمی‌شد و یا خیلی سریع تمام می‌شد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: پس از کشمکش های چند ماهه ، ملت بزرگ ایران در 9 دی ماه اراده خود را جایگزین رفتارهای ماجراجویانه داخلی و خارجی کرد و همین جهت در انقلاب اسلامی در 40 سال جمهوری اسلامی ایران همواره ایران را از بحران های داخلی و خارجی نجات بخشیده است. 

وی اضافه کرد: نهم دی ماه رویدادی بود که غبارآلودگی فضای سیاسی را از بین برد و کشمکش های داخلی را پایان داد و زنجیره ای از دخالت های فرصت طلبانه آمریکا و برخی کشورهای غربی و البته برخی ناامنی های کوچک را سر جای خود نشاند و با روشنگری، مسیر انقلاب را مستحکم کرد. 

دکتر لاریجانی در ادامه یکی از دلایل مهم چالش های آن روز را عدم توجه به قانون و تمکین آن دانست و افزود : اینکه در همه نظام های جاافتاده اصل را بر قانون پذیری می گذارند و پای آن می ایستند به این جهت است که عبور از این مقوله هزینه های سنگینی برای منافع ملی و امنیت ملی کشور خواهد داشت و این درس بزرگی برای نسل امروز و فردا است که بدانند حتی با تخلف های کوچک از قانون نیز باید مبارزه جدی داشت چون فراگیری تخلف های کوچک هم می تواند پایه های مدنیت کشور را بلرزاند. 

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه رخنه فرصت طلبان و استفاده ضد انقلاب از کشمکش های سیاسی داخلی کشور نکته دیگری بود که در آن زمان اتفاق افتاد، اظهار داشت : ملاحظه کردید در چند ماه بعد از انتخابات به خصوص در روز عاشورای آن سال، فرصت طلبان و ضد انقلاب چگونه اهانت به ساحت مقدس امام حسین(ع) و عاشورا کرده و با اقدامات زشت و توهین به نظام، عزاداری ملت را مضاعف کردند.  

وی افزود: این ملت بزرگ این تجربه ها را دارد و از همین روی این روزها با حساسیت زیاد علیرغم بسیاری از مشکلات کشور و تحریم ها صحنه را زیر نظر دارد و می داند تروریست های جلاد و معاندین انقلاب در پی فرصت برای ضربه زدن به همه ابعاد انقلاب هستند و آنها به همراهی آمریکا، ایران گسترده و قوی را نمی پسندند و به دنبال ضربه به استقلال و تمامیت ارضی این کشور هستند. 

لاریجانی ادامه داد: همین جا باید به این نکته کلیدی توجه داشت که سرّ نهم دی ماه به ایمان مردم و تعصب مقدس آنها به اهل بیت(ع) باز می گشت که با همه صبر انقلابی در ماه های قبل در مقابل بی حرمتی به عاشورا یکباره وظیفه خود را در خروش ملی دیدند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی مسأله دیگر را دخالت های خارجی به خصوص آمریکا در حوادث ماه های قبل از نهم دی و دخالت صریح آنها دانست و عنوان کرد: ادبیات آن روز مسئولان آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و منابعی که برای این امر اختصاص دادند و خود اعلام کردند، چند امر را نشان داد یکی مترصد بودن آنها برای استفاده از هرگونه سستی سیاسی و امنیتی داخلی ایران برای ضربه زدن به منافع ملت و دیگری آشنایی اندک آنها با خصوصیات جامعه شناختی ملت ایران و فریب خوردگی آنها از اطلاعات غلط ضد انقلاب و منافقین است. 

وی اضافه کرد : به نظر می رسد امروز هم آمریکا گرفتار این توهم اسف آور است که تحریم ها علیه ایران و موتور تبلیغات ضد ایران را با جدیت دنبال می کند به حدی که نمی توانند آرزوهای باطل خود را عیان نکنند و رئیس جمهور درهم و برهم آمریکا تخیلات مشوش خود را بیان کرده اما ملت ایران پای عزت و استقلال خود ایستاده است.  

علی لاریجانی با اشاره به اینکه اصولا بسیاری از ملت ها این بیداری را پیدا کرده اند، بیان داشت : ملاحظه کنید ملت رشید عراق در برابر اهانت آمریکا به آنها در چند روز قبل چگونه واکنش نشان داد تا حدی که برخی گروه های سیاسی داخلی این کشور، پاسخ این توهین را در اخراج آمریکا از عراق بیان کردند و این خوی استکباری آمریکا است که یک روز بعد از چپاول اموال سعودی ها و اماراتی ها و برخی کشورهای منطقه با پررویی اعلام می کنند که اگر ما پشت سعودی را نگیریم یک هفته ای سقوط می کند؛ یعنی هم اخاذی می کنند و هم بی حرمتی. 

رئیس مجلس اضافه کرد : نمونه دیگر آن در رفتار استکباری آنها همراه با بی عقلی و بی تدبیری در حضور بدون آداب رئیس جمهور آمریکا در عراق بود که با واکنش جدی همه گروه های سیاسی عراق و ملت رشید این کشور مواجه شد. 

وی افزود: نکته دیگر در حوداث آن روز که منجر به نهم دی ماه شد در این بود که برخی سیاستمداران و گروه ها در شرایط حساس توجه به روشنگری های خیرخواهانه رهبر معظم نکرده و حضرت آیت الله خامنه ای بارها مسیر را نشان دادند و چه در جلسات علنی و چه خصوصی آنچه خیر ملت، گروه ها و عناصر سیاسی بود بر مبنای قانون بیان کردند که اگر به موقع توجه می کردند اینگونه فتنه ها یا ایجاد نمی شد و یا خیلی سریع تمام می شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 9 دی 1397 - 10:42:4