استفاده عربستان سعودی از کودکان سودانی در خط مقدم جنگ در یمن

شنبه 8 دی 1397 - 17:27:3
استفاده عربستان سعودی از کودکان سودانی در خط مقدم جنگ در یمن

تهران - الکوثر : نیویورک تایمز در تحلیلی اعلام کرد عربستان سعودی با سوء استفاده از وضع معیشتی سودانی هایی که در جنگ دارفور امید و دارایی های خود را از دست داده بودند، کودکان آنها را به جنگ در یمن می فرستد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نیویورک تایمز در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سازمان ملل جنگ یمن را بدترین بحران انسانی در جهان خوانده است. به گفته گروه های امداد رسان، محاصره این کشور از سوی عربستان و شرکایش در امارات عربی متحده موجب شده است حدود دوازده میلیون نفر در آستانه قحطی قرار بگیرند و حدود هشتاد و پنج هزار کودک کشته شوند. 
عربستان به رهبری محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، می گوید برای نجات یمن از یک جناح خصم مبارزه می کند. اما سعودی ها از ثروت گسترده نفتی خود برای جذب نیرو در این جنگ استفاده کرده اند به خصوص به گفته سربازان سودانی، سعودی ها دهها هزار بازمانده ناامید از جنگ دارفور را که بسیاری از آنها کودک هستند، به خدمت گرفته اند. 
به گفته شماری از جنگجویان سودانی که به کشور خود بازگشته اند و قانونگذاران سودانی که تلاش می کنند این مسئله را پیگیری کنند، در تقریبا چهار سال گذشته حدود چهارده هزار شبه نظامی سودانی در کنار شبه نظامیان محلی متحد با عربستان سعودی در یمن جنگیده اند. دستکم صدها نفر از آنها در این کشور کشته شده اند.
تقریبا همه این جنگجویان سودانی از منطقه جنگ زده و فقیر دارفور هستند که طی حدود ده سال درگیری در این منطقه حدود سیصد هزار کشته و یک میلیون و دویست هزار آواره بر جای گذاشته است. 
بسیاری از این جنگجویان متعلق به نیروهای حمایت سریع موسوم به جنجویدها هستند. آنها به علت تجاوز به زنان و دختران، کشتار بی هدف و دیگر جنایات جنگی در جنگ دارفور مورد انتقاد قرار گرفته اند و کهنه سربازان شرکت کننده در این جنایات وحشتناک اکنون رهبری اعزام نیرو به یمن را بر عهده دارند - البته به شکل مبارزه ای رسمی و منظم تر. 
برخی از خانواده های سودانی به قدری به پول احتیاج دارند که به مقامات شبه نظامی رشوه می دهند تا اجازه دهند پسرانشان به جنگ بروند. بسیاری از آنها چهارده تا هفده سال سن دارند. پنج جنگجو که از جنگ یمن یا جنگی دیگر بازگشته اند در مصاحبه هایی گفتند کودکان دستکم بیست درصد از یگان های آنها را تشکیل می دادند. دو نفر از آنها گفتند بیش از چهل درصد. 
همه این جنگجویان گفتند، رؤسای سعودی و اماراتی آنها برای حفظ فاصله امن از خطوط اول جنگ، با استفاده از وسایل ارتباط از راه دور به آنها دستور می دادند و از طریق بی سیم های رادیویی و سیستم های جی پی اس به افسران سودانی مسئول هر یگان، دستور حمله یا عقب نشینی می دادند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


شنبه 8 دی 1397 - 16:2:15