عطوان : بسیار دردناک است که سازمان آزادی بخش ، خطری برای صهیونیستها محسوب نمی شود

شنبه 8 دی 1397 - 16:4:48
عطوان : بسیار دردناک است که سازمان آزادی بخش ، خطری برای صهیونیستها محسوب نمی شود

تهران - الکوثر : عبدالباری عطوان روزنامه نگار مشهور عرب نوشت بسیار تاسفبار و دردناک است که سازمان آزادی بخش فلسطین خطری برای رژیم صهیونیستی محسوب نمی شود و حتی با این رژیم برای حمایت از شهرک نشینان و علیه فلسطینیان همکاری می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این تحلیلگر برجسته عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم با اشاره به نرمش های رئیس تشکیلات خودگردان در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی و وعده های تکراری او نوشت : این دردناک است که آنچه بیش از هر چیز این رژیم را نگران کرده، ایران، سوریه و محور مقاومت در عراق و لبنان است، در حالی که سازمان آزادی بخش فلسطین به ریاست محمود عباس هیچ خطری برای اسرائیل محسوب نمی شود و این رژیم حتی از این سازمان برای حمایت از شهرک نشینان و اقدامات یهودی سازی مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر قدس استفاده می کند. 
عطوان افزود : محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین اقدامی انجام داد که به انحلال شورای قانون گذاری که تاریخ اعتبار آن به پایان رسیده است، انجامید. پیش از آن هم فعالیت شورای ملی فلسطین را به حالت تعلیق در آورد و شورای مرکزی را تشکیل داد و همه اختیارات را به آن واگذار کرد و طی شش ماه خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی شد و نگفت این انتخابات شامل منطقه نوار غزه هم خواهد شد یا نه... بسیار خوب. اقدام بعدی محمود عباس چه خواهد بود؟ آیا شورای دیگری باقی مانده است که بتواند فعالیت آن را منحل کند. شورای مرکزی که محمود عباس آن را تشکیل داد، لغو به رسمیت شناختن اسرائیل، توقف هماهنگی های امنیتی (با این رژیم ) و خروج از همه توافقنامه های امضا شده و در راس آن توافقنامه های اسلو را تصویب کرد. اما هیچ کار جدیدی انجام نداد و هیچ یک از این مصوبات را اجرا نکرد بلکه فقط وعده ها را تکرار کرد و به دنبال بهانه تراشی برای شانه خالی کردن از اجرای آنها بود. روز سه شنبه آینده مصادف با پنجاه و سومین سالروز آغاز فعالیت جنبش آزادی بخش فلسطین یعنی «فتح» است. احتمال می رود محمود عباس در چنین روزی به مناسبت شلیک نخستین گلوله، سخنرانی کند. اما چه خواهد گفت؟ درباره چه برنامه های صحبت خواهد کرد؟ آیا مجددا همان سخنان پیشین خود را در خصوص عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی آن تکرار خواهد کرد؟
عطوان در ادامه این یادداشت نوشت : نیروهای امنیتی اسرائیل هر روز فلسطینیان را به خاک و خون می کشند و به مقر خبرگزاری فلسطین که در فاصله دویست متری خانه محمود عباس در رام الله قرار دارد، یورش برده و کارکنان آن را بازداشت می کنند و در اقدامی تازه و اهانت آمیز علیه تشکیلات خودگردان و رئیس آن همچنین جنبش فتح به مثابه ستون اصلی این تشکیلات، برگه ها و اسناد این خبرگزاری را به هم می ریزند. محمود عباس و فرمانده نیروهای امنیتی وی در قبال این اهانت ها چه واکنشی نشان خواهند داد؟ آیا ماموریت دیگر این نیروها آن است که از برگزاری کنفرانس خبری رئیس شورای قانونگذاری منحل شده برای بیان دیدگاه های خود در خصوص تشکیلات خودگردان جلوگیری کنند؟ تشکیلاتی که می گوید، تلاش دارد، نهادهای دموکراتیک تشکیل دهد. شورای قانونگذاری هیچ ارزشی از نظر قانون اساسی ندارد و شورای جایگزینی که قرار است از طریق برگزاری انتخابات تشکیل شود، حتی اگر هم کاملا بی طرف باشد، نسخه ناقصی از شورای مرکزی جدید و همه نهادهای تک صدایی خواهد بود که محمود عباس یکی پس از دیگری آنها را تشکیل می دهد و هیچ کدام نماینده واقعی مردم فلسطین در کرانه باختری رود اردن نیستند، چه برسد به دیگر فلسطنیان پراکنده و ساکن در کشورهای دیگر. آیا هدف او قطع هر گونه ارتباط با جنبش حماس و نابودی میراث انتخاباتی این جنبش، همچنین تثبیت جدایی میان کرانه باختری و نوار غزه و از بین بردن سازمان آزادی بخش یا بقایای آن از داخل در سریع ترین زمان ممکن است؟
در ادامه این یادداشت آمده است: دشوار است، بدانیم هدف محمود عباس چیست؟ همچنین بعید است، کسی باشد که به غیر از آنچه گفتیم، بتواند از طرح های آینده وی ما را مطلع کند. ما در آستانه سال جدید قرار داریم که چه بسا با توجه به بهبود اوضاع سوریه و شکست طرح آمریکایی در منطقه همچنین پیروزی محور مقاومت همه معادلات کشورهای عربی در این سال تغییر کند، محوری که جنبش های فلسطینی به رهبری حماس جزء اصلی آن به شمار می رود.
وی اضافه کرد : محمود عباس آمریکایی ها را تحریم می کند و مخالف هر گونه گفتگو با آنهاست؛ مگر اینکه از تصمیم انتقال سفارت خود به قدس اشغالی منصرف شوند. این خوب است؛ اما او اسرائیلی ها را که فلسطین را اشغال کرده اند و از وحشیانه ترین انواع اقدامات نژاد پرستانه علیه فلسطینیان استفاده می کنند، تحریم نمی کند. آیا یکی از طرف های نزدیک به محمود عباس داوطلب می شود تا در خصوص این موضعگیری های ضد و نقیض به ما توضیح دهد؟ به نظر می رسد، محمود عباس به قانون اهتمام بسیاری دارد. پس آیا می توانیم به او یاد آور شویم که اعتبار همه اختیاراتش و در راس آن ریاست تشکیلات خود گردان و سازمان آزاد بخش که دیگر نماینده همه مردم فلسطین نیست، از سال 2009 به پایان رسیده است؟ محمود عباس اکنون بازی انتظار که مسلما آن را خوب بلد است، در پیش گرفته است و در میان اندک اطرافیان خود حامیانی برای خود پیدا می کند. در چارچوب این بازی از پشتوانه ملی فلسطین به نفع رژیم اشغالگر خرج می شود و چه بسا این بازی پایانی خفت بار برای او، فلسطینیان و جنبش فتح که ریاست آن را بر عهده دارد داشته باشد. این برای ما دردناک است و امیدواریم اینگونه نشود.
عطوان تاکید کرد : جنگ با جنبش حماس و به همراه آن جنگ با همه مردم نوار غزه و دیگر گروه هایی که با محمود عباس اختلاف نظر دارند، برای او (محمد عباس) بر جنگ با اسرائیلی ها اولویت دارد. این گروه ها مشروعیت خود را از مقاومت، موشک ها و راهپیمایی های بازگشت به دست می آورند، راهپیمایی های که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را واداشت تا در جنگ اخیر دو روزه در نوار غزه برای برقراری آتش بس، التماس کند. اما محمود عباس اکنون مشروعیت خود را از کجا به دست می آورد؟ شما را به خدا به ما هم بگویید. این بسیار عجیب است که مشروعیت محمود عباس با تفنگ به دست آمد و جنبش فتح را در راس نمایندگان فلسطین جای داد و او و تشکیلاتش را به رام الله بازگرداند. همه گروه های تاثیرگذار سازمان آزادی بخش که نمایندگان واقعی مردم فلسطین هستند نظیر جبهه های خلق و دموکراتیک و فرماندهی کل و افزون بر آن جنبش حماس، جنبش جهاد اسلامی، مقاومت مردمی و بیشتر طرف های مستقل -اگر نگوییم همه آنها- از نهادها و موسسه هایی که محمود عباس مشروعیت خود را از آنها به دست می آورد، خارج شده اند، پس محمود عباس اکنون نماینده چه کسانی است و از چه کسانی حمایت می کند؟
وی گفت : آیا دردآور نیست که آنچه بیش از هر چیز نتانیاهو و رژیم نژاد پرست او را نگران می کند، ایران، حزب الله، سوریه، گروه های مقاومت عراق و جنبش های مقاومت فلسطین در نوار غزه باشند، حال آنکه سازمان آزادی بخش فلسطین به ریاست محمود عباس نه تنها هیچ خطری برای این رژیم محسوب نمی شوند، بلکه حتی اسرائیل از این سازمان و نیروهای امنیتی آن به منظور حمایت از شهرک نشینان و اقدامات یهودی سازی مقدسات اسلامی و مسیحی در پایتخت مقدس قدس استفاده می کند؟ 

عطوان در پایان نوشت: با فرا رسیدن سال جدید انتظار هیچ اقدام غیر منتظره و خوشحال کننده ای از محمود عباس نداریم؛ اما از مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه و بازوان مقاومت انتظار داریم، رویداهای غافلگیر کننده ای را رقم بزنند که پایه های رژیم اشغالگر را به لرزه درآورد و شهروندانش را هدف قرار دهد و هزینه موجودیت و اشغالگری آنان را افزایش دهند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 8 دی 1397 - 15:31:16