سردار سلامی : انقلاب اسلامی ایران نقشه سیاسی جهان را تغییر داد

شنبه 8 دی 1397 - 11:28:54
سردار سلامی : انقلاب اسلامی ایران نقشه سیاسی جهان را تغییر داد

تهران - الکوثر : جانشین فرمانده کل سپاه گفت: انقلاب اسلامی ایران نقشه سیاسی جهان را تغییر داد و نظریه امکان غلبه کشور‌های ضعیف‌تر بر قدرت‌های بزرگ‌تر را محقق کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در سی و هفتمین نشست شنبه‌های انقلاب که با عنوان «چهل سال توطئه؛ چهل سال مقاومت» صبح امروز شنبه در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد ، اظهار داشت : سقوط رژیم طاغوت چیزی بسیار قوی‌تر از یک شوک ژئوپلیتیک در میدان موازنه قوای جهانی بود و هندسه قدرت در جهان دچار تحول و مفهوم جدیدی از یک قطب نوین قدرت به نام جهان اسلام ظاهر شد؛ در واقع انقلاب اسلامی ایران توانست نقشه سیاسی جهان را تغییر دهد. 
وی با اشاره به اینکه پیام‌های انقلاب ما، وسیع بود، افزود: عدالت، احیای کرامت انسان، مناسبات عادلانه در روابط جهانی و همچنین آزادسازی انسان از بردگی و اسارت طاغوت، از جمله پیام‌های انقلاب اسلامی ایران بود؛ پس انقلاب اسلامی ایران، نظریه امکان غلبه کشور‌های ضعیف‌تر بر قدرت‌های بزرگ‌تر را محقق کرد.
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، مدل عینیت یافته تفکر سیاسی اسلام برای تغییر مناسبات جهانی بود و اگر مدل ما موفق شد، جهان استکبار هم با مشکلات زیادی مواجه می‌شد به همین خاطر جنگ را به ملت ما تحمیل کردند؛ چون اولین واکنش قدرت‌های بزرگ به هر تغییر غیردلخواه‌ شان، ایجاد جنگ است. 
سردار سلامی تصریح کرد: لذا توطئه‌های قدرت‌های بزرگ در برابر ایران اسلامی بُعد امنیتی به خود گرفت و جنگ در نابرابرترین حالت موازنه رخ داد؛ بر این اساس دشمنان در ابتدای انقلاب سعی کردند با فعال‌کردن گسل‌های قومیتی و مذهبی، ما را با چالش امنیتی مواجه کنند، اما وقتی توطئه تجزیه آن‌ها پاسخ نداد، روی به ایجاد یک جنگ جهانی علیه ما آوردند. 
وی ادامه داد: جنگ در شرایطی که یک نظام در نخستین روز‌ها و ماه‌های تولد خود است و تجربه‌ای در زمینه جنگ‌های بزرگ ندارد، بسیار سخت است؛ لذا خیلی‌ها تصور می‌کردند که امکان دفاع در چنین میدان نابرابری میسر نیست.
جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: اما ایران اسلامی منابع قدرت جدید و متفاوت از تمام جهان در اختیار داشت و این منابع اسلام و ولایت و رهبری بود.
سردار سلامی با اشاره به اینکه پیروزی یا شکست در میدان، بازتابی است از آنچه در قلب یا ذهن انسان‌ها می‌گذرد، گفت: هنر اصلی امام خمینی (ره) این بود که توانست این ذهنیت و تحول در قلب‌ها را ایجاد کند که اگر جنگ ۲۰ سال هم طول بکشد، باز ایستاده‌ایم؛ امام از غلبه ایمان بر شمشیر سخن می‌گفت و به سرعت این ذهنیات در ملت ایران تکثیر شد.
وی با تاکید بر اینکه امام (ره) با تشکیل سپاه و بسیج، سطح نیرو‌های مسلح را به تمام جامعه گسترش داد، اظهار داشت: دشمن بزرگ برای ملتی که رهبر، مکتب و آرزو‌های بزرگ دارد، یک موهبت است؛ به عنوان مثال هیچ تیمی در دنیای ورزش بدون غلبه بر یک تیم قدرتمند قهرمان نمی‌شود؛ لذا ما هم برای قدرتمند شدن نیازمند این بودیم که با قدرت‌های بزرگ درگیر شویم.
جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: پس علت پیروزی ما در دفاع مقدس این بود که ملت منبع جوشان و پایان‌ناپذیری از قدرت را شکل داد که دشمن برای غلبه بر آن فرمولی نداشت؛ هرچند در هشت سال جنگ تحمیلی، شوروی سابق، آمریکا، اروپا و اعراب همه در یک جبهه بودند و ما در یک طرف، اما باز پیروز نهایی نابرابرترین جنگ تاریخ معاصر حتی نسبت به جنگ‌های جهانی اول و دوم، ایران بود.
سردار سلامی در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات، مجبور بودیم همزمان با جنگ توسعه پیدا کنیم، گفت: شوروی و‌ آمریکا تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به عراق ارسال می‌کردند، به نحوی که تانک‌هایی که در عملیات بدر از روی تانک‌بر‌ها شلیک می‌کردند، تازه در فرودگاه بغداد پیاده شده بود؛ به همین خاطر باید گفت دفاع مقدس، یک جنگی جهانی بود و البته مقاومت ما هم جهانی و ادبیات مقاومت به شکل باورپذیری تولید شد.
وی ادامه داد: عراق که در ابتدای جنگ تحمیلی ۱۲ لشکر داشت، در اواخر جنگ این تعداد به ۵۰ لشکر و ۹۰ تیپ رسید و این یعنی چهارمین نیروی زمینی در جهان؛ در حالی که ما همچنان در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و‌ نظامی در محاصره بودیم و‌ حتی قیمت نفت را به حدی رسانده بودند که با توجه به هزینه استخراج آن نسبت به قیمت فروش، هیچ فایده‌ای نصیب کشور نمی‌شد؛ علاوه بر این، آمریکا در اواخر جنگ تحمیلی، به صورت مستقیم وارد جنگ با ایران شد و هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


شنبه 8 دی 1397 - 11:10:3