کاوشگر خلیج فارس به کیش رسید

پنج شنبه 6 دی 1397 - 13:29:53
کاوشگر خلیج فارس به کیش رسید

تهران - الکوثر : کاوشگر خلیج فارس که به دست متخصصان افتخار آفرین این مرز و بوم برای نخستین بار در کشورمان طراحی و ساخته شده، در چهارمین عملیات تحقیقاتی خود به سواحل جزیره مرجانی کیش رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این کاوشگر با قابلیت و توانمندی بسیار بالا مطابق با استانداردهای جهانی طراحی و تولید شده و هم اکنون زیر نظر پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می کند. 
رحمان جوکار مدیر اجرایی این کاوشگر در تشریح ویژگی های این کشتی اقیانوس شناسی گفت: این کاوشگر با بودجه‌ای 27 میلیارد تومانی توسعه داده شده و قادر است در مدت 40 تا 45 روز در آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند به انجام عملیات تحقیقاتی و میدانی مشغول شود.  
وی در ادامه گفت: ساخت این کاوشگر نسبت به نمونه های خارجی آن 40 درصد صرفه جویی ارزی داشته و در عملیات تحقیقاتی نیز نسبت به نمونه های اجاره ای، 50 درصد کمتر هزینه می شود. 
ابوالفضل صالح مدیر علمی گشت های تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس گفت: این شناور دارای چندین آزمایشگاه مجهز است و در تحقیقات فیزیک دریا، شیمی دریا، زیست شناسی دریا، زمین شناسی، ژئوفیزیک دریا، هواشناسی تخصصی شامل اتمسفر و اقلیم شناسی و نقشه برداری دریا کاربرد دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 6 دی 1397 - 11:37:57

دسته بندی :