ادامه ناکامی های رژیم صهیونیستی در سوریه

چهار شنبه 5 دی 1397 - 14:55:59
ادامه ناکامی های رژیم صهیونیستی در سوریه

تهران - الکوثر : حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه بیشتر نشان دهنده به هم ریختن محاسبات و سرآسیمگی و در عین حال سردرگمی ناشی از اعلام تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، رسانه های سوری اعلام کردند پدافند هوایی سوریه بیشتر موشک های جنگنده های صهیونیستی را رهگیری و منهدم کرده است. خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» اعلام کرد شلیک موشک ها به خاک سوریه از جنگنده های صهیونیستی که حریم هوایی لبنان را نقص کرده بودند صورت گرفته است . 

علیرغم آنکه رژیم صهیونیستی از چند روز پیش بر تحرکاتش  در مرزهای لبنان و سوریه افزوده است، اما به نظر می رسد این به معنای تلاش و آماده شدن برای انجام دادن حمله زمینی نیست، بلکه فقط واکنشی روانی به تحولات اخیر در سوریه است. این تحرکات اسرائیل که از طریق نقض حریم هوایی لبنان صورت گرفت بی ارتباط با تحرکات اسرائیل برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی اش در عملیات موسوم به "سپر شمال" که هیچ دست آوردی از آن کسب نکرد و عملا شکست خورد، نیست.

چندی پیش نتانیاهو برای خروج از بن بست سیاسی و جلب نظر افکار عمومی اعلام کرد که در مرزهای شمالی، عملیاتی تحت عنوان «سپر شمال» را برای آنچه که وی کشف تونل‌های حزب‌الله لبنان می خواند آغاز کرده است. اما  این فریبکاری نتانیاهو حتی در داخل  رژیم صهیونیستی نیز خریداری نداشت و مخالفین نتانیاهو این عملیات را یک اقدام مهندسی شده در راستای منافع وی توصیف کرده بطوریکه  برخی آن را «سپر نتانیاهو» لقب داده و به باد انتقاد گرفتند. 

به این ترتیب شکست در عملیات سپرشمال عملا متزلزل تر شدن موقعیت رژیم صهیونیستی را در پی داشت . در چنین فضایی بود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در پی تصمیم رئیس‌ جمهوری  آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه گفت که ارتش ممکن است  فعالیت‌هایش را در سوریه گسترش دهد.  این تهدید مقامات اسرائیلی در حالی است که فرار آمریکا از خاک سوریه که به صورت تصمیم ناگهانی ترامپ  برای خارج کردن سربازان آمریکایی از مهلکه سوریه انعکاس یافت به منزله میخ آخر بر تابوت معادلات سیاسی رژیم صهیونیستی در منطقه بود. 

«محمد علی الحوثی»  ، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد : رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه ای آن باید به شکست خود در سوریه در برابر محور مقاومت اعتراف کنند. «محمد علی الحوثی» در پست توئیتری خود نوشت : عقب نشینی آمریکا از سوریه دلیل کافی برای اثبات این مسأله است.

تصمیم ناگهانی ترامپ در قبال سوریه محافل سیاسی رژیم صهیونیستی را در یک شوک فرو برده است. در چارچوب این شوک بود که  پس از گذشت چند روز از تصمیم ترامپ مبنی بر فرار سربازان آمریکایی از باتلاق سوریه ، کابینه اسرائیل اعلام کرد که درصدد برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی است.

بنابراین، فروپاشی  سیاسی رژیم صهیونیستی نتیجه عملیات شجاعانه گروه‌های مقاومت در نوار غزه، اعلام آمادگی قاطع حزب‌الله لبنان برای قطع کردن دست اشغالگران در صورت تجاوز، ضرب شست گروه‌های مقاومت در کرانه باختری و در نهایت، فرار آمریکا از سوریه و خالی کردن پشت صهیونیست‌ها بود . این تحول بسیار مهم و معنادار ثابت می‌ کند مقاومت نه فقط در عرصه میدانی و عملیاتی بلکه در حیطه معادلات سیاسی  نیز حرف اول را می‌ زند و قادر است دامنه شکست دشمن را از میدان مبارزه تا عرصه سیاسی  گسترش دهد . در چنین فضایی است که استمرار ناکامی های اسرائیل در منطقه از جمله سوریه رقم خورده است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 5 دی 1397 - 14:55:39