در گفتگوی تلفنی برهم صالح و وزیر خارجه آمریکا چه گذشت؟

شنبه 1 دی 1397 - 20:8:37
در گفتگوی تلفنی برهم صالح و  وزیر خارجه آمریکا چه گذشت؟

تهران- الکوثر: ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای به محتوای مکالمه تلفنی میان برهم صالح رئیس جمهور عراق با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از النهرین، ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای به محتوای مکالمه تلفنی میان برهم صالح رئیس جمهور عراق با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پرداخت.

در این بیانیه آمده است: در جریان این مکالمه تلفنی آخرین رخدادهای منطقه ای و بین المللی مورد رایزنی قرار گرفت. وزیر خارجه آمریکا، دلایل عقب نشینی آمریکا از سوریه را برای برهم صالح شرح داد و اعلام کرد که آمریکا به مقابله با داعش و تروریسم در عراق پایبند است.

رئیس جمهور عراق به وزیر خارجه آمریکا گفت: عراق و منطقه به راهکار سیاسی برای بحران سوریه نیاز دارد. پایان خشونت و درگیری بیهوده در سوریه ضروری است. ملت سوریه تاوان سنگینی به خاطر حمله تروریسم به شهرها  ارتکاب شنیع جنایات پرداخت کرده و این علاوه بر دخالت خارجی ویرانگر است.

برهم صالح به پمپئو اعلام کرد: عقب نشینی نیروهای آمریکایی باید کمکی به تحقق صلح مبتنی بر احتزام به حقوق سوری ها و تصمیم مستقل آنها باشد نه اینکه مقدمه خشونت و دخالتهای جدید باشد.

رئیس جمهور عراق به وزیرخاجه آمریکا گفت: باید مراعات وضع عراق بشود زیرا عراق تحمل بار تنش های منطقه ای و بین المللی را ندارد. حمایت از حاکمیت عراق و منفعت ملی عراق باید اصل باشد.


شنبه 1 دی 1397 - 16:49:23