کرملین : حضور نیروهای آمریکایی در سوریه کمکی به حل بحران نمی کند

جمعه 30 آذر 1397 - 19:52:27
کرملین : حضور نیروهای آمریکایی در سوریه کمکی به حل بحران نمی کند

تهران - الکوثر : دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد حضور نیروهای آمریکایی در سوریه به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران در این کشور خاورمیانه کمکی نمی کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پسکوف در گفتگو با کانال یک تلویزیون روسیه اعلام کرد: "حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه به دستیابی به راه حل سیاسی و دیپلماتیک کمک نمی کند. البته مشارکت واشنگتن در گفتگوهای مرتبط تحت حمایت سازمان ملل، فعالیت هماهنگ مقامات آمریکایی با (استفان) دی میستورا (نماینده سازمان ملل در امور سوریه ) در جهت حل و فصل این مسئله، به دستیابی به این هدف نهایی کمک می کند". 
سخنگوی کرملین خاطر نشان کرد کار اصلی برای حل و فصل مسئله سوریه بر تشکیل کمیته ای که قانون اساسی این کشور را بازنویسی خواهد کرد، متمرکز است.
پسکوف خاطرنشان کرد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرده است که کار برای تشکیل این کمیته در ابتدای سال آینده میلادی نهایی شود.
وی همچنین به اظهار نظر درباره ادعای اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پرداخت که گفته بود روسیه، سوریه و ایران از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه ناراحت هستند زیرا مجبور خواهند بود بدون نیروهای آمریکایی با تروریست های داعش بجنگند.
سخنگوی کرملین با اعلام این که حضور آمریکا در سوریه ناقض قوانین بین المللی است، افزود در برخی مناطق تحت کنترل آمریکا، فاجعه ای انسانی روی داده است و تروریست ها به سلاح مجهز می شوند. 
وی همچنین خاطر نشان کرد نیروهای آمریکایی "همواره از برخی مکان ها خارج" می شوند همچون افغانستان و عراق جایی که نیروهای آمریکایی سال هاست در آنها مستقر هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 30 آذر 1397 - 18:0:37