نماینده ایران در سازمان ملل لغو تحریمها علیه سوریه را خواستار شد

جمعه 30 آذر 1397 - 7:40:44
نماینده ایران در سازمان ملل لغو تحریمها علیه سوریه را خواستار شد

تهران - الکوثر : اسحاق آل حبیب نماینده ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد کشورها از دیکته کردن نظرات شان به مردم سوریه خودداری کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نماینده ایران در سازمان ملل گفت : دنیا باید از روند جاری راه حل سیاسی در سوریه حمایت کند.
اسحاق آل حبیب در نشست شورای امنیت درباره سوریه افزود : بعد از سال ها درگیری در سوریه و تبعات امنیتی، اقتصادی – اجتماعی و انسانی آن، الان وقت آن است که جامعه جهانی از روند سیاسی برای پایان دادن به این بحران حمایت کند.
وی گفت : علاوه بر این ، باید دنیا از بازسازی این کشور و بازگشت آوارگان نیز حمایت کند.
آل حبیب با اشاره به نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای عضو روند آستانه در ژنو و مشورت های آنها با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه گفت : پیشرفت های خوبی در زمینه تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه حاصل شده است که باید با حکمت، پشتکار و صبر ادامه یابد. 
وی تأکید کرد : وظیفه اصلی تعیین سرنوشت سوریه انحصارا با مردم آن است، و دنیا فقط باید روند سیاسی در این کشور را تسهیل و از هر تلاشی برای دیکته کردن نظرات به مردم آن خودداری کند. 
آل حبیب افزود: به موازات تلاشها برای موفقیت در زمینه سیاسی، باید مبارزه با تروریست ها طبق حقوق بین الملل و جلوگیری از وارد آمدن تلفات به غیرنظامیان ادامه یابد.
وی با اشاره به تأکید اخیر وزرای خارجه کشورهای ضامن روند آستانه بر احترام به حاکمیت، یکپارچگی سرزمینی و وحدت و استقلال سیاسی سوریه گفت : این اصل باید توسط همه کشورها رعایت شود و معنی آن نیز این است که باید همه نیروهای خارجی که بدون مجوز دولت سوریه در این کشور حضور دارند باید از آن خارج شوند.
آل حبیب به تحریم های کنونی علیه سوریه نیز اشاره و بر لزوم برداشته شدن آنها تأکید کرد.
در نشست امروز شورای امنیت، استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه که مأموریتش در آخر سال جاری میلادی به پایان می رسد، آخرین گزارش خود را ارائه کرد.
 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 29 آذر 1397 - 22:23:10