تشدید جنگ الکترونیکی رژیم صهیونیستی علیه لبنان

پنج شنبه 29 آذر 1397 - 14:59:56
تشدید جنگ الکترونیکی رژیم صهیونیستی علیه لبنان

تهران - الکوثر : رژیم صهیونیستی طی ماههای اخیر جنگ رسانه ای شدیدی علیه حزب الله لبنان به راه انداخته و مدعی شد که حزب الله با حفر تونل هایی در جنوب این کشور درصدد حمله به اسرائیل است. بدون شک، این اقدام صهیونیستها صرفاً «شوی تبلیغاتی» و «عملیات روانی» علیه حزب الله لبنان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آنچه در عمل در حال رخ دادن است، نقض مکرر و روزانه تمامیت ارضی لبنان توسط رژیم اسرائیل است. منصور العتیبی، سفیر کویت در سازمان ملل اعلام کرد که «اسرائیل طی 4 ماه گذشته حدود 450 بار حاکمیت لبنان را نقض کرده است.» وزارت خارجه لبنان نیز روز گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «اسرائیل سالانه بیش از 1800 بار حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان را نقض می کند.» 

با این حال، اسرائیل جنگ الکترونیکی علیه لبنان و شهروندان آنرا نیز افزایش داده است. جنگ الکترونیکی یا «جنگال» اصطلاحی نظامی و بیانگر کاربرد الکترونیک و امواج الکترومغناطیس در نبردهاست و شامل ارتباطات رادیویی، ایجاد اختلال در ارتباطات رادیویی دشمن و شنود است. به کارگیری سایت ‌های شنود متحرک مجهز به سامانه‌ های رهگیری مراقب، استراق سمع، ضبط و ثبت فرستنده ‌های فعال دشمن، پخش پارازیت شنود و فریب الکترونیکی اهمیت ویژه ای در این‌گونه عملیات دارد. یکی از اَشکال مختلف جنگ الکترونیکی، جاسوسی از شبکه مخابراتی و شنود از شهروندان است. اسرائیل جنگ الکترونیکی علیه لبنان را با افزایش تعداد بُرج ها و دستگاه های نظارتی در قلمرو لبنان، هک کردن سیستم ارتباطی و ارسال پیام های تهدیدآمیز به شهروندان این کشور شدت بخشیده است.

این اقدام های صهیونیستها ، نقض صریح قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله قطعنامه 1701 است. قطعنامه 1701 پس از جنگ 33 روزه سال 2006 توسط شورای امنیت برای پایان دادن به جنگ میان اسرائیل و حزب الله صادر شد. در عین حال، هدف از این قطعنامه جلوگیری از بروز تنش میان لبنان و اسرائیل در آینده نیز عنوان شد. تا کنون بارها مقام های متعدد لبنانی از نقض قطعنامه 1701 توسط اسرائیل انتقاد کرده اند و اخیراً نیز میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در دیدار با فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) ضمن تاکید بر پایبندی لبنان به این قطعنامه، بر نقض مکرر این قطعنامه توسط تل آویو تاکید کرده است.

با وجود اینکه، اسناد متعددی در خصوص نقض قطعنامه 1701 توسط رژیم صهیونیستی وجود دارد و همچنین گزارش های متعددی نیز درباره شدت گرفتن جنگ الکترونیک اسرائیل علیه لبنانی ها به ویژه «شنود» و «استراق سمع» شهروندان لبنانی منتشر شد، اما جامعه جهانی به خصوص اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد هیچ واکنشی در این زمینه انجام ندادند. این در حالی است که شورای امنیت در پی ادعای اسرائیل مبنی بر حفر تونل توسط حزب الله تشکیل جلسه داده است. این رویکردها گویای این است که عملکرد شورای امنیت بیش از هر زمان دیگری «سیاسی» و «گزینشی» شده است و چنین عملکردی نیز نمی تواند اجرا کننده عدالت در سطح جهانی باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 29 آذر 1397 - 14:19:24