رئیس مجلس شورای اسلامی: استراتژی جمهوری اسلامی برقراری صلح است

پنج شنبه 29 آذر 1397 - 12:24:2
رئیس مجلس شورای اسلامی:  استراتژی جمهوری اسلامی برقراری صلح است

تهران- الکوثر: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی از استراتژی صلح برخوردار است و هراسی از دشمن نداریم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با علما و معتمدان شیعه و اهل سنت بندرلنگه خطاب به کشور‌های منطقه گفت: جمهوری اسلامی از استراتژی صلح برخوردار است و هراسی از دشمن نداریم.

وی افزود: جنگ افروزی و اختلاف به سود هیچ کشوری نیست و جمهوری اسلامی در فکر نزاع با کشور‌های منطقه نیست.در این عصر و زمان دیگر با اشغال نظامی نمی‌شود تبعیت مردم را جلب کرد.

لاریجانی ادامه داد: ایران امکانات زیادی مانند انرژی پایدار، نیروی متخصص و تجربه جنگ دارد. نیرو‌های مسلح ما نه با اجرای مانور، بلکه تجربه عملی کسب کرده اند و این نیرویی پایدار است. در زمان جنگ تحمیلی تجهیزات کمی داشتیم، اما قدرت، ایستادگی و شجاعت ما موجب پیروزی شد.

رئیس مجلس اضافه کرد: اشراف اطلاعاتی نیرو‌های مسلح به تحرکات منطقه‌ای بسیار زیاد بوده و امنیت امروز ما مرهون همین نیرو‌های مسلح است. دشمنان ما کوچکتر از آن هستند که بتوانند با برگزاری چند جلسه و حرف‌های بیهوده ما را بترسانند.

وی یادآور شد: به گفته تیلرسون وزیر خارجه قبل آمریکا، هدف رئیس جمهور آمریکا از بیان سخنان درشت، ترساندن و تسلیم کشور‌های هدف است در حال که اصل حرکت ما برپایه صلح و دوستی است و ما حرکت‌های غلط را همراهی نمی‌کنیم.

لاریجانی با اشاره به وحدت شیعه و سنی در بندرلنگه گفت: هرچند برخی افراد مغرض به اختلافات دامن می‌زنند که این نشان از جهل آنهاست ولی برخی افراد هم دانسته این کار را انجام می‌دهند، اما هوشیاری بین امت ما مانع از این توطئه‌ها می‌شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه بندرلنگه شهری قدیمی با سابقه تاریخی خوب و شهرسازی زیبا است، افزود: موضوع گارزسانی به منطقه جاسک را با وزیر نیرو مطرح می‌کنیم تا همکاری لازم صورت گیرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه در بخش صیادی نیز، باید صیادان ساماندهی شده و مجوز دریافت کنند، اضافه کرد: زمینه پرداخت تسهیلات بانکی برای تولید و پرورش میگو نیز باید فراهم شود.

وی گفت: طرح تبدیل بندرلنگه به منطقه ویژه را هم بررسی می‌کنیم، هر چند که بخش خصوصی باید فعال شود


پنج شنبه 29 آذر 1397 - 12:22:56