گمانه زنی ها درباره میانجی گری پوتین بین ایران و عربستان

چهار شنبه 28 آذر 1397 - 13:2:57
گمانه زنی ها درباره میانجی گری پوتین بین ایران و عربستان

بیروت- الکوثر: گمانه زنی هایی در مورد آشتی ایران و عربستان، به موازات کنار گذاشتن خصومت در روابط سوریه و عربستان با میانجی گری رئیس جمهور روسیه وجود دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه المیادین اعلام کرد با وجود تمام مانع تراشی هایی که بر سر راه حل بحران سوریه وجود داشت، اما بالاخره قطار سوری ایستگاه جنگ را ترک کرده و به ایستگاه صلح رسید. در این میان، روسیه برای حل پرونده مهاجران و پناهنده ها و بازسازی سوریه، تلاش زیادی کرد.

علاوه بر این، باب عادی سازی روابط خارجی با سوریه، گشوده شده است و سفرهای دوره ای فرستاده های رئیس جمهور روسیه به پایتخت کشورهای مختلف و تماس های مستقیم آنها با سران دولتها، در حال به ثمر نشستن است؛ همچنانکه وزیر خارجه ترکیه، به امکان همکاری با دولت سوریه، در صورت پیروزی بشار اسد در یک انتخابات دموکرات، اذعان کرده است. مهمتر آن که این اعلام آمادگی ترکیه، از دوحه، پایتخت قطر صورت گرفته است. در همین رابطه، گمانه هایی در مورد آشتی ایران و عربستان، به موازات پایان دادن به خصومت در روابط سوریه و عربستان، وجود دارد. تحقق این دو، به نتایج تلاش های پشت پرده روسیه در این دو زمینه مربوط می شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 28 آذر 1397 - 13:2:31