آلمان فروش هر نوع سلاحی را به ریاض تکذیب کرد

دو شنبه 26 آذر 1397 - 19:56:59
آلمان فروش هر نوع سلاحی را به ریاض تکذیب کرد

تهران- الکوثر: سخنگوي دولت آلمان در پاسخ به انتقادات برخی فعالان سیاسی و رسانه‌ای در خصوص صادرات سلاح به عربستان سعودی تاکید کرد فروش هرگونه سلاح ساخت آلمان به عربستان متوقف شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اشتفان زایبرت گفت: علاوه بر صادر نکردن مجوز جدید برای صدور سلاح از آلمان به عربستان، مجوزهای قبلی صدور سلاح به این کشور نیز لغو شده است.

سخنگوی دولت آلمان گفت: بنا بر شرایط جدید به وجود آمده هیچ سلاحی به عربستان سعودی صادر نمی کنیم.
وی در پاسخ به انتقادات برخی فعالان سیاسی و رسانه ای در آلمان درخصوص ارسال سلاح به عربستان و طرف های درگیر در جنگ یمن افزود: دولت آلمان سیاست سختگیرانه ای را درخصوص صدور تسلیحات اعمال می کند.
زایبرت گفت: ما همواره برای هر مورد صدور سلاح بررسی های دقیق و لازمی را درباره وضع کشور دریافت کننده سلاح از نظر حقوق بشر و سیاستهای امنیتی انجام می دهیم.
وی همچنین درباره اوضاع یمن گفت: آتش بس مورد توافق نقض شده است بنابراین طرف های درگیر در جنگ در خصوص پایبندی به روح توافق استکهلم باید فراخوانده شوند و آتش بس برقرار بماند تا از این طریق به میلیونها انسان درگیر در بحران کمک شود .
یادآوری می شود تا پیش از رسوایی قتل جمال خاشقجی ستون نویس واشنگتن پست به دستور مقامات عربستان سعودی که به قطع فروش سلاحهای آلمانی به این کشور انجامید، آلمان یکی از صادر کنندگان اصلی تسلیحات به عربستان و کشورهای عضو ائتلاف در جنگ یمن به شمار می رفت.
بر اساس گزارش سالانه، آلمان در سال 2017 تعداد 11 هزار و 491 مجوز فروش سلاح به ارزش 6 میلیارد و 242 میلیون یورو به کشورهای جهان صادر کرده است.
همچنین بر اساس این آمار در سال 2016 میلادی نیز تسلیحات آلمانی با 12 هزار و 215 مجوز به ارزش 6 میلیارد و 848 میلیون یورو به جهان صادر شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 26 آذر 1397 - 19:56:42

دسته بندی :