تاثیر نوسانات نرخ ارز بر قیمت تمام شده سفر حج

یک شنبه 25 آذر 1397 - 13:5:4
تاثیر نوسانات نرخ ارز بر قیمت تمام شده سفر حج

تهران- الکوثر: رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی گفت میان قیمت تمام شده سفر حج در سال گذشته و امسال به دلیل افزایش قیمت ارز، اختلاف وجود دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علیرضا رشیدیان پیش از عزیمت به عربستان برای مذاکره درباره حج در خصوص قیمت تمام شده حج برای زائران گفت: بحث تغییرات قیمت ارز و برابری پول ملی با ارز یکی از مسائل و دغدغه های جدی همه مسئولان سازمان حج بوده و هست و پیگیر بوده ایم تا بتوانیم از طریق راهکارهای مختلف برای کاهش هزینه ها و به تبع آن به کاهش قیمت تمام شده حج برای سال آینده را دنبال کنیم.
وی با تأکید بر اینکه میان قیمت تمام شده سال گذشته و امسال به دلیل افزایش قیمت ارز اختلاف وجود دارد، افزود: هنوز به قیمت دقیق حج 98 برای هر زائر نرسیده ایم چرا که قیمت تمام شده تابع چند موضوع است؛ این که ما در قراردادهایمان در موضوع مسکن، حمل و نقل و تغذیه، خدمات بهداشت و درمان و غیره با شرکت های طرف سعودی بتوانیم به قراردادی برسیم؛ گام اول است و بعد از آن، موضوع تأمین ارز و قیمت ارز برای حج را دنبال خواهیم کرد.

همچنین بخوانید:

ایران برای از سرگیری سفرهای عمره شرط گذاشت!

رشیدیان گفت: ارزی که اکنون به طور متداول برای امور جاری مورد استفاده قرار می گیرد ارز نیمایی یا بازار دوم به قیمت 8800 تومان است که ما هنوز برای این موضوع در حال مذاکره هستیم و امیدواریم بتوانیم راهکارهایی برای کاهش قیمت حج زائران 1404 پیدا کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان حج نظیر آنچه برای زائران اربعین امسال یارانه اختصاص داد، تمهیداتی برای زائران حج نیز اندیشیده است؟ گفت: سازمان حج خودش دارای بودجه مستقلی نیست، ما از سپرده های مردم استفاده می کنیم و نمی توان این سپرده ها را در جای دیگری هزینه کرد اما این که از دولت و دستگاه های مربوطه پیگیری کنیم تا راهکارهایی برای کاهش هزینه های حجاج پیدا کنیم حتماً در دستور کار سازمان حج و زیارت است.
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: بررسی هایی مثل تبدیل نرخ ارز نیمایی با نرخ های کمتر یا گرفتن تسهیلات لازم برای حجاج یا موضوعات دیگری از این قبیل در دست مطالعه است که امیدواریم با همکاری بانک مرکزی راه مناسبی برای حجاج فراهم کنیم و از طرف دیگر با امکاناتی که فراهم می شود وسیله ای برای سهولت تأمین ریال مربوط به سفر حجاجمان فراهم کنیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 25 آذر 1397 - 11:26:37