پیوستن صدها نیروی «اتحاد دموکراتیک» کُرد به ارتش سوریه

سه شنبه 20 آذر 1397 - 18:27:43
پیوستن صدها نیروی «اتحاد دموکراتیک» کُرد به ارتش سوریه

تهران- الکوثر: نهاد موسوم به «حقوق بشر عفرین» با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد که 700 نفر از نیروهای یگانهای کُرد از مناطق «الشهباء» واقع در ریف حلب به نیروهای وابسته به دولت سوریه پیوستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک سازمان «حقوقی کُرد» گزارش داد که صدها تن از نیروهای گروه موسوم به «حزب اتحاد دموکراتیک» کُرد (PYD) به ارتش سوریه پیوسته‌اند.

نهاد موسوم به «حقوق بشر عفرین» با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد که 700 نفر از نیروهای یگانهای کُرد از مناطق «الشهباء» واقع در ریف حلب به دیرالزور و رقه منتقل شدند و برخی نیز به نیروهای وابسته به دولت سوریه پیوستند.

خبرگزاری «باس نیوز» -وابسته به کُردها- به نقل از این نهاد ادعا کرد که نهاد موسوم به «اداره خودگردان» کُرد ساکنان شهر عفرین را دچار مشکل کردند و انتقال این 700 نفر سرآغاز این مشکلات بود.

در بیانیه نهاد حقوق بشر عفرین آمده است که «دو ماه پیش از ورود نیروهای ترکیه اشغالگر به منطقه عفرین اداره خودگردان حاضر در سوریه اقدام به کار گذاشتن مین در اکثر مسیرهای ارتباطی و حتی منازل برخی از ساکنان مخالف طرح آن کرد».

این نهاد با این ادعا که بسیاری از شهروندان عفرین در پی این انفجارها جان خود را از دست دادند، مدعی شد که طرحهای اداره خودگردان مستقیما باعث «فرآیند تغییر جمعیتی» شده است و اجازه نمی‌دهد که شهروندان کُرد حاضر در اردوگاههای و شهر حلب به منازل خود در عفرین بازگردند.

 باس نیوز در پایان اعلام کرد که 150 هزار غیر نظامی اهل عفرین هم اکنون در اردوگاههای وابسته به PYD در الشهباء حضور دارند.

در همین راستا، پس از اینکه مذاکرات نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» -شاخه سیاسی گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه»- با دمشق شکست خورد، اتحاد دموکراتیک اوایل مهر ماه خواستار مذاکره با دولت سوریه شد.

«شاهوز حسن» رئیس حزب اتحاد دموکرات گفته بود که «ما حامی مذاکره‌ایم.... مذاکرات بین ما و نظام [سوریه] متوقف شده است، ولی امیدواریم که [این مذاکرات] ادامه یابد؛ زیرا ما خواستار راهکار سیاسی هستیم که مردم سوریه آن را رقم بزنند»

این مسئول کُرد با این ادعا که دولت سوریه «به صورت جدی به گفت‌وگو نزدیک نمی‌شود»، مدعی شده بود که دمشق «باید آماده تغییر قانون اساسی و برداشتن گامهای جدی باشد».

چندی پیش در دمشق مذاکراتی بین نمایندگان دولت سوریه و یک هیئت از شورای دموکراتیک بزگرار شد و توافقاتی بر سر شکل گفت‌وگوها و مکانیزمهای مربوط به آن صورت گرفت، ولی این شورا با تحریک آمریکا این گفت‌وگوها را بر هم زد.


سه شنبه 20 آذر 1397 - 12:5:39

دسته بندی :