تنش در شورای همکاری: ملک سلمان هیئت قطری را به حضور نپذیرفت!

دو شنبه 19 آذر 1397 - 8:13:20
تنش در شورای همکاری: ملک سلمان هیئت قطری را به حضور نپذیرفت!

بیروت- الکوثر: ملاقات نکردن پادشاه سعودی با هیئت قطری و خودداری رسانه های سعودی از پوشش رسانه ای حضور هیئت قطری در نشست شورای همکاری خلیج فارس در کنار شرکت نکردن امیر قطر در این نشست، نشان دهنده ادامه تنش بین اعضای این شورا است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در شرایطی برگزار شد که قطر در آن شرکت کرده است اما شیخ تمیم امیر قطر به ریاض نرفت. در واقع امیر قطر با آن که رسما از سوی ملک سلمان دعوت شده بود، برای شرکت در نشست شورای همکاری به ریاض نرفت.

احمد بن سعید رمیحی، رئیس دفتر امور اطلاعات وزارت امور خارجه قطر در صفحه توییتر خود نوشت: وزیر خارجه قطر که ریاست هیئت این کشور را در نشست شورای همکاری در ریاض برعهده داشت با نزار مدنی وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی ملاقات کرد. 

رسانه های سعودی حضور نماینده قطری را در نشست شورای همکاری پوشش ندادند. ملک سلمان نیز بر خلاف عرف رایج، هیئت قطری شرکت کننده در نشست ریاض را به حضور نپذیرفت بلکه نزار مدنی را به استقبال این هیئت فرستاد.

همزمان خبرگزاری قطر گزارش داد: کارشناسان و تحلیلگران تاکید کردند که قطر موفق به اداره بحران و غلبه بر آن شده است و تحرکات کشورهای تحریم کننده علیه حاکمیت و اقتصاد قطر را ناکام گذاشته است.

ادامه تنش ها بین عربستان و قطر موجب تقویت گمانه زنی ها درباره احتمال خروج قطر از شورای همکاری خلیج فارس در آینده نزدیک شده است. این کشور اخیرا اعلام کرد از سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) خارج می شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 آذر 1397 - 8:13:6