چرا ایده تشکیل ارتش اروپایی در وضع کنونی عملی نیست؟

جمعه 16 آذر 1397 - 18:49:25
چرا ایده تشکیل ارتش اروپایی در وضع کنونی عملی نیست؟

تهران- الکوثر: کارشناسان معتقدند اتحادیه اروپا صرفا یک اتحادیه اقتصادی است و تا زمانی که از نظر سیاسی نیز یکپارچه نشود تشکیل ارتش مشترک برای آن بی معنا است زیرا اروپا برای به کار گیری آن با مشکل تصمیم گیری مواجه خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از «نشنال اینترست»، اجرای طرح تشکیل ارتش متحد اروپایی که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه آن را پیشنهاد کرد «یک فاجعه بزرگ» خواهد بود. مهمترین ضعف نیروهای مسلح از این نوع، آن است که اتحادیه اروپا بیشتر یک اتحادیه اقتصادی است تا «ایالات متحده اروپایی». از اینرو معلوم نیست تصمیم گیری در باره استفاده از نیروها چگونه صورت خواهد گرفت.

برای فعالیت این نوع نیروهای مسلح،موافقت تمام اعضای اتحادیه اروپا ضروری است که به دست آوردن آن غیرممکن است. در صورت بروز درگیری با دشمنی مانند روسیه، نیروها باید از پشتیبانی هوایی برخوردار باشند و از نظر سیستم مبارزه راداری و خیلی چیزهای دیگر تأمین شوند. هم اکنون اروپا برای تأمین عملیات جنگی بزرگ مقیاس به آمریکا وابستگی دارد. دخالت نظامی ناتو در لیبی در سال 2011  فقط به دلیل اینکه واشنگتن هواپیمای سوختگیری و بمب های «هوشمند» و اطلاعات شناسایی هوایی را در اختیار آنها گذاشت ممکن گشت.

اروپا بدون همگرایی سیاسی نمی تواند نیروهای مسلح واحدی تشکیل بدهد که مانند  اقتصادی آن، نیرومند باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 16 آذر 1397 - 9:54:51