هشدار مسکو درباره احتمال خروج ایران از برجام

چهار شنبه 14 آذر 1397 - 0:29:6
هشدار مسکو درباره احتمال خروج ایران از برجام

تهران - الکوثر : دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد روسیه هیچ جایگزینی برای توافق هسته ای ایران نمی بیند و از همه طرف ها می خواهد از اقداماتی که ممکن است تهران را به سوی خروج از این توافق سوق دهد ، خودداری کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سخنگوی کرملین افزود :« روسیه عملا همانند همه کشورها خواستار حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. ما هیچ جایگزینی برای این توافق نمی بینیم و از همه می خواهیم تا از اقداماتی که ممکن است ایران را به سوی خروج از این توافق سوق دهد، خودداری کنند. ما فکر می کنیم که این اقدام آثار نامطلوبی خواهد داشت و اقدام آمریکا در خروج از برجام را محکوم می کنیم.»
پسکوف در ادامه تاکید کرد :« محدودیت های ضد ایرانی واشنگتن که برخلاف تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد از نظر قوانین بین الملل قانونی نیستند، نباید مانعی برای ادامه روابط دوجانبه ما و همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران باشد.»
وی افزود روسیه در حال ایجاد روابط کاملا نزدیک و مبتنی بر منافع دوجانبه با ایران است که نقش مهمی را در امور منطقه ای و حل و فصل اوضاع سوریه ایفا می کند. بستن چشم ها به روی نقش ایران کاملا غیر منطقی و غیر قابل قبول است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 13 آذر 1397 - 23:50:47