رئیس انجمن کلیمیان تهران: اقلیت ها در ایران از امنیت کامل برخوردارند

سه شنبه 13 آذر 1397 - 18:51:2
رئیس انجمن کلیمیان تهران: اقلیت ها در ایران از امنیت کامل برخوردارند

تهران- الکوثر: رئیس انجمن کلیمیان تهران گفت در حالی که در بسیاری نقاط دنیا به کنیسه‌های یهودیان حمله می‌شود اما در ایران کنیسه‌ها نیازی به حفاظت پلیس ندارند و اقلیت ها در امنیت کامل زندگی می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، همایون سامه یح رییس انجمن کلیمیان تهران امروز در نشست کارگروه اقلیتهای دینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: یک تبریک و تشکر نسبت به مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران دارم که در این کشور همه اقوام در کنار هم و در امنیت کامل با آرامش زیاد زندگی می کنند و هیچ تبعیضی وجود ندارد و اگر هم تبعیضی باشد ، تبعیض مثبت است.

وی ادامه داد: ما این انقلاب را متعلق خود می دانیم. ما در انقلاب و جنگ شرکت کردیم، چون موشکی که از سوی دشمن فرود می آمد فرقی میان ادیان نمی گذاشت.

سامه یح گفت: در همه دولتهای جمهوری اسلامی ایران، حمایت از ادیان توحیدی وجود داشته است ، به ویژه مثلا در مورد کلاسهای درس ما که بعضا جمعیت کمتر از حد نصاب داشته است، اما نظام، مانع تشکیل کلاسها نشده و بلکه حمایت هم کرده است، از این روست که می گوییم در جمهوری اسلامی تبعیض مثبت نسبت به ادیان توحیدی وجود دارد. 

وی ادامه داد: در بسیاری نقاط دنیا به کنیسه های یهودیان حمله می شود و تحت محافظت است اما در ایران درهای کنیسه ها همواره باز است بدون هیچگونه نیاز به حفاظتی از سوی نیروی انتظامی.

رییس انجمن کلیمیان تهران گفت: برای ایام دهه فجر امسال هم برنامه زیادی داریم و امیدواریم کمکی به برگزاری هرچه باشکوهتر جشنهای انقلاب بکنیم.

همچنین کارن خانلری نماینده ارامنه شمال در این نشست با اشاره به درخواست قبلی اقلیتهای دینی برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: خوب است که برای حضور سردار سلیمانی در برخی برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در میان ادیان توحیدی و یا ملاقات با وی ظرفیت سنجی صورت گیرد.

 موبد اردشیر خورشیدان رییس انجمن موبدان زرتشتی هم در نشست کارگروه اقلیتهای دینی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در سخنان کوتاهی آرزو کرد که جمهوری اسلامی پایدار و مستدام بماند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 آذر 1397 - 16:16:58