لاریجانی : درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران فریبکاری است

دو شنبه 12 آذر 1397 - 18:0:27
لاریجانی : درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران فریبکاری است

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : ما به دنبال دیپلماسی بَزَک نیستم ، الان شرایط برای مذاکره با آمریکا مهیا نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، علی لاریجانی در نشست خبری خود و در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه سی بی اس آمریکا در خصوص احتمال انجام مذاکره بین ایران و آمریکا در پی اعلام آمادگی رئیس جمهور آمریکا برای مذاکرات بی قید و شرط گفت : از رئیس جمهور آمریکا دو سنخ صحبت شنیده می شود. یک سری حرف های سخیف و بی حساب و کتاب که به ملت ایران توهین می کند و یک سنخ حرف هایی است که تقاضای مذاکره را مطرح می کند. 
وی افزود : رهبر معظم انقلاب پیش از این، پاسخ این پیشنهادات را داده اند، آمریکایی ها ابتدا باید به تعهدات خود عمل کنند. مگر پیش از این با آمریکا مذاکره نشد، اما در شرایطی که یک توافق بین المللی زیرپا گذاشته می شود چطور تقاضای مذاکره مجدد مطرح می شود. 
رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضای مذاکره مجدد از سوی آمریکا را یک شِگِرد سخیف توصیف کرد و گفت : هم طرح سخنان سخیف درباره ملت ایران و هم در کنار آن، درخواست مذاکره، کار بی معنایی است. همینطور پیشنهاد مذاکره، درکنار کنارگذاشتن توافقنامه ای بین المللی که این بیشتر به یک دیپلماسی بَزَک، شبیه است. 
لاریجانی گفت: امروز شرایط برای چنین مذاکره ای مهیا نیست اما آمریکایی ها ابتدا باید با بازگشت به توافقنامه برجام، حسن نیت خود برای مذاکره را اثبات کنند که البته چنین نشانی در رفتار و گفتار آمریکا نیست. این عملکرد، سطح و قواره این کشور را از نظر دیپلماتیک کاهش داده است.
آقای لاریجانی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه کیهان در خصوص جایگاه مجلس دهم در ماه های پایانی عمر کاری این مجلس گفت: نمایندگان مجلس در واقع نمایندگان مردم هستند و طبق قانون اساسی، وظیفه نمایندگی قابل واگذاری به غیر هم نیست و لذا هر کسی در مجلس فعالیت کند و طرح و پیشنهاد داشته باشد، می تواند در مجلس کار کند. 
وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی هر کسی فکر درستی داشته باشد می تواند 80 درصد کار خود را به پیش ببرد گفت: اکنون، نمایندگان در کمیسیون های مختلف، بسیار پرکار و پیگیر هستند و طرح های خاصی همچون اصلاح نظام ارزی، تأمین منابع از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های حمل و نقل ریلی وغیره را دنبال کرده اند و این، نتایج خوبی هم در پی داشته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی چالش های کنونی کشور را از طریق قانونگذاری و نظارت قابل حل دانست و گفت: امروز بخش زیادی از وقت نمایندگان، صرف پیگیری مشکلات مردم در حوزه های انتخاباتی می شود. به هر حال نمایندگان، بیشترین ارتباط مردمی را دارند و مردم خواستار حل مشکلاتشان هستند، ازطرفی برخی خرده می گیرند که چرا مجلس به دنبال مسائل خُرد است اما درعین حال عملکرد نمایندگان در حل مشکلات مردم زمینه ساز ایجاد آرامش در کشور است. هرچند که گاهی اوقات سخنرانی ها ممکن است داغ باشد اما سنخ کار نمایندگان ملی است.
وی گفت: در شرایط فعلی حل برخی مشکلات، نیازمند هماهنگی است. اگر در مسأله ارز قوه قضائیه از رهبری مجوز های لازم را نمی گرفت و بقیه قوا و کمیسیون های مختلف مجلس همراهی نمی کردند، این آرامش نسبی در بازار ارز حاصل نمی شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی سپس با اشاره به اقدامات کمیسیون عمران برای تسریع در توسعه حمل و نقل ریلی گفت: امسال با پیشنهاد کمیسیون عمران مجلس با هدف توسعه حمل و نقل ریلی، مبلغ خوبی با موافقت مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافت. همچنین با پیگیری کمیسیون کشاورزی، زمینه برای اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم با همکاری دولت فراهم شد، هر چند که هنوز این قیمت از سوی کشاورزان قابل قبول نیست که این موضوع نیز در جریان تصویب بودجه دنبال خواهد شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 12 آذر 1397 - 17:6:33