واکنش وزارت امور خارجه به اتهامات آمریکا

دو شنبه 12 آذر 1397 - 14:39:40
واکنش وزارت امور خارجه به اتهامات آمریکا

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه در باره شکایت علیه ایران در دادگاه های آمریکا و اتهام زنی به کشورمان تاکید کرد : این مسائل ، اتهام و در ادامه جنگ روانی آمریکا علیه ایران است که به طرق مختلف آن را دنبال میکند و هدف آن هم جز ایجاد مشکل برای ایران چیزی نیست و پایه و اساسی ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود درباره آخرین وضعیت کانال مالی اروپا نیز گفت : بحث سازوکار مالی همانطور که از قبل هم در دستور کار ایران و طرف های مرتبط بود در حال پیگیری است و تماس ها همچنان ادامه دارد.

بهرام قاسمی با بیان اینکه موضوع روشن است و توقعات ایران هم برای طرف های دیگر مشخص است گفت : بنا به دلایلی شکل این مساله در برخی حوزه ها هنوز تکمیل نشده و اصرار داریم با توجه به تعهد طرف های مقابل، این سازوکار دنبال شود و نتیجه کار هر چه زودتر مشخص شود. 
وی افزود : این تعهدی برای طرف های مرتبط است که باید آن را انجام دهند و امیدوارم که در کمترین زمان ممکن به این تفاهم دست پیدا کنیم. 
وی درباره اتهامات آمریکا تصریح کرد: ایران نقش سازنده‌ای در منطقه و به خصوص عراق داشته و دارد و در مبارزه با تروریسم تلاش های گسترده ای داشته‌است بنابراین موضوع صرفا اتهام پراکنی علیه ایران است. 
قاسمی در باره روابط میان ایران و اروپا و زمان اعلام برنامه مکانیسم مالی گفت: دست یابی به نتیجه لازم در مکانیسم مالی روندی زمان بر است ولی این تعهد را در طرف اروپایی شاهد هستیم و زمان بر بودن صرفا به دلیل فشارهای بی حد و اندازه آمریکا علیه اروپایی ها و پیچیدگی مساله است که این روند طولانی شده‌است.
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست خارجی و مباحث خاص زمان گذاری مشخص را معمولا نداریم و هر گاه نتیجه مطلوب بدست آید آن را رسما اعلام خواهیم کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 12 آذر 1397 - 14:30:1