لاریجانی : حق خروج از برجام برای ما محفوظ است

دو شنبه 12 آذر 1397 - 14:20:12
لاریجانی : حق خروج از برجام برای ما محفوظ است

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی درباره ادامه روند برجام گفت: اگر در ادامه برجام منافع کشور تأمین نشود، حق خروج از آن برای ما محفوظ است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری گفت : در عین حال اگر منافع ما در ماندن و ادامه برجام باشد، ادامه خواهیم داد اما اگر بی نتیجه باشد حق خروج را داریم ، در عین حال ، زمان استفاده از حق و مصرف آن بستگی به شرایط دارد.
وی در پاسخ به پرسشی درخصوص اینکه چقدر گفتگوی ملی در شرایط کنونی مهم است، گفت: گفتگوی ملی احتیاج به میز و صندلی ندارد و به اراده جریان های سیاسی مرتبط است.  
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در داخل مجلس گاهی اوقات مباحثی در این زمینه مطرح می شود اما مذاکره ای با جناح ها در بیرون از مجلس در این باره نداشته ام و خود جریان ها باید با هم بحث وگفتگو کرده و به دولت کمک کنند. 
وی درباره ادامه مذاکرات با اروپا نیز گفت: اروپایی ها باید به تصمیم نهایی برسند و مسائل مرتبط با ساز و کار مالی را مطرح کنند. این موضوع ربطی به FATF ندارد. 
رئیس مجلس در پاسخ به این سؤال که توافق رؤسای جمهور چین و آمریکا در آرژانتین برای کاهش تنش های اقتصادی چه تاثیری در روابط ایران و چین دارد، افزود : اینکه چینی ها جلوی یکجانبه گرایی آمریکا در اقتصاد را بگیرند کار خوبی کرده اند. ما روابط خوبی با چین داریم و در سفر چند سال قبل به این کشور، رئیس جمهور آن ها گفت که درحال تنظیم روابط راهبردی با ایران هستیم.
لاریجانی گفت: چنین کشوری بسیار مهم و تاثیرگذار در جهان است و ما از گسترش روابط با این کشور استقبال می کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا اطلاعی از افزایش درآمدهای دولت به علت تغییر قیمت ارز و همچنین بالارفتن قیمت نفت دارید، افزود: باید دید درآمدها چقدر است چراکه مقداری از آن به کالاهای اساسی مربوط می شود که 4 هزار و 200 تومان بوده و در لایحه بودجه هم قیمت ارز، چهار هزار تومان بود ، بنابراین فاصله 200 تومان چندان عدد بالایی نیست اما بخش دیگر به بازار ثانویه مربوط است که چندان به درآمد دولت مرتبط نیست چونکه به واردات و صادرات مربوط می شود.
لاریجانی در پاسخ به سؤال مشابهی مبنی بر اعلام کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص تحقق میزان درآمدهای پیش بینی شده، گفت: صادرات نفت ما کاهش پیدا کرد، اما قیمت دچار نوسانات شد و باید دید سرجمع درآمدها چقدر محقق شده که در این باره به دیوان محاسبات گفتم که موضوع را رسیدگی و اطلاع رسانی کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 12 آذر 1397 - 14:17:58