اعتراض مردم موریتانی به سفر بن سلمان به کشورشان

شنبه 10 آذر 1397 - 18:1:33
اعتراض مردم موریتانی به سفر بن سلمان به کشورشان

بیروت- الکوثر: صدها نفر از مردم موریتانی با برپایی تظاهرات، مخالفت خود را با سفر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به کشورشان اعلام کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تظاهرکنندگان مخالفت خود با سفر بن سلمان به کشورشان را که برای فردا یکشنبه برنامه ریزی شده است اعلام کردند به خصوص اینکه بن سلمان متهم به دست داشتن در جنایت قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری کشورش در استانبول است.

دیروز جمعه انجمن دانشجویی «مخالفت با نفوذ صهیونیست‌ها و دفاع از آرمان های عدالت خواهانه» در موریتانی طی فراخوانی خواستار برگزاری تظاهرات در مخالفت با سفر بن سلمان شد و از دولت موریتانی خواست دست از حمایت ولی‌عهد سعودی که مرتکب جنایت زیادی از جمله قتل خاشقجی و مداخله نظامی در یمن شده است، بردارد.

«محمد ولد سیدی» رئیس انجمن مذکور در مصاحبه با روزنامه قطری «العربی‌ الجدید» نیز گفت: «موریتانی هرگز نمی‌پذیرد که خاکش با سفر قاتل کودکان یمن، عامل حبس علما و کسی که دستگاه قضایی را برای انتقام گرفتن از معارضان به خدمت گرفته است، آلوده شود».

تظاهرکنندگان همچنین شعار «ملت خواهان طرد خونریز است»، «ملت بن سلمان را نمی‌خواهد» سر دادند.

یکی از تظاهرات‌کنندگان در این باره گفت موریتانی به بن سلمان خوش‌آمد نمی‌گوید و ملت ما به حمایت نفتی سعودی نیاز ندارد بلکه به کرامت و حاکمیت ملی خود پایبند است، موریتانی سرزمین پاکی است و هر آزاده‌ای با سفر «ابو اره» (بن سلمان) به کشورش مخالفت می‌کند.

بن سلمان هفته پیش نیز به تعدادی از کشورهای عربی از جمله امارات، بحرین، مصر و تونس سفر کرد. این سفر به ویژه در تونس با مخالفت گسترده مردمی مواجه شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 10 آذر 1397 - 17:43:57