صالحی : اروپا برای حفظ برجام مصمم است

پنج شنبه 8 آذر 1397 - 11:58:30
صالحی : اروپا برای حفظ برجام مصمم است

تهران - الکوثر : علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی یورونیوز گفت یک عزم سیاسی در اروپا برای نجات توافق هسته ای وجود دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، صالحی در گفتگو با یورونیوز افزود : ما به شدت خوش بین هستیم و به نوبه خود همه تلاش خود را می کنیم و برداشت ما این است که اتحادیه اروپا نیز همه تلاش خود را انجام می دهد. آنها نیز با برخی مشکلات مواجه هستند. آنگونه که آنها اعلام کرده اند با یک سری مشکلات فنی مواجه هستند اما تاکنون ، موضع سیاسی آنها واضح و قاطع بوده است. 
صالحی درباره دیدارش با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت :  این یک نشست طولانی و حدود یک ساعته بود. روز گذشته من با آقای کانیته کمیسر ارشد انرژی دیدار داشتم. هر دوی آنها در ارتباط با تحولات آتی درباره اس پی وی بسیار خوش بین هستند. آنها با ما در ارتباط با مشکلات فنی این روند صحبت کردند. اما آنها در نهایت اعلام کردند سخت در تلاش برای حل و فصل این موضوع هستند.
وی تاکید کرد : من این احساس را دارم که از سوی اتحادیه اروپا عزم و قاطعیت وجود دارد تا هر چه در توان دارند انجام دهند تا این توافق نامه را زنده نگه دارند. چرا؟ پاسخ بسیار ساده است. آنها بر این باورند که این توافق در راستای منافع امنیتی اروپا قرار دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 8 آذر 1397 - 9:51:42