تلفات سیل در عراق به 21 نفر رسید

یک شنبه 4 آذر 1397 - 17:19:34
تلفات سیل در عراق به 21 نفر رسید

بغداد- الکوثر: سیل بسیاری از استان‌های عراق به ویژه استان‌های جنوبی را در نوردیده و این کشور را در شرایط اضطراری قرار داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بارش‌های شدید دو روز گذشته در بیشتر استان‌های عراق موجب سیل و ورود آب به شهرها و خیابان‌ها شده است؛ به طوری که «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق برای مقابله با این شکل دستور تشکیل کمیته بحران را داده است.

به نوشته رسانه‌های عراقی، عبدالمهدی همچنین دستور داده است تا نیازهای اولیه مناطق سیل زده برآورده شود. وزارت تجارت عراق به زیرمجموعه‌های خود دستور داده است تا مواد غذایی و اقلام مورد نیاز را با همکاری نیروهای نظامی به مناطق سیل زده برسانند.

به گزارش وزارت بهداشت عراق تا کنون 21 نفر بر اثر سیل در این کشور جان خود را از دست داده‌اند که اکثر آن‌ها ساکن استان صلاح‌الدین در مرکز عراق و شش تن از آن‌ها ساکن استان «واسط» بوده اند.

در همین راستا، کمیسیون حقوق بشر عراق از سازمان ملل و کشورهای عربی خواسته است تا به کمک قربانیان سیل در عراق بشتابند. «دیوان وقف اهل سنت» نیز دستور داده است تا درهای مساجد به روی خانواده‌های فراری از سیل گشوده شود. روز گذشته (شنبه) نیروهای امدادرسانی دو خانواده (مجموعا 9 نفر) را در منطقه فاو در استان بصره از سیل نجات دادند. طغیان اروندرود موجب ورود آب رودخانه به منطقه فاو و مناطق اطراف شده است.

منطقه الشرقاط در استان صلاح‌الدین نیز جزء آسیب‌ دیده‌ترین مناطق به شمار می‌رود. تا کنون 30 هزار خانه تخریب شده و بیش از 10 تن کشته شده‌اند. استان‌های دیاله، میسان، الانبار،ذی‌قار، الدیوانیه و نینوی نیز دچار خسارت‌های بسیاری شده‌اند. در شمال استان نینوی، سیل در اردوگاههای آوارگان «المجدع» و «الجدعه» موجب تخریب چادرها شده و شرایط سختی را برای ساکنان این دو اردوگاه رقم زده است.

در منطقه «الشنافیه» در استان «الدیوانیه» عراق، سیل یازده خانه را از جا کنده و با خود برده است.

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» و «عمار حکیم» رئیس جریان ملی الحکمه عراق از نهادهای دولتی عراق خواستند، روند کمک‌رسانی به به سیل زدگان، به خصوصی اهالی شرقاط را تسریع بخشند.

سیل در استان دیاله تعداد زیادی مین باقی مانده از زمان جنگ رژیم صدام با ایران را با خود به مناطق دیگری برده است که این مسئله جان غیرنظامیان را تهدید می کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 4 آذر 1397 - 17:18:55

دسته بندی :