اعلام آمادگی قطر برای میانجی گری بین ایران و آمریکا

جمعه 2 آذر 1397 - 16:7:24
اعلام آمادگی قطر برای میانجی گری بین ایران و آمریکا

تهران - الکوثر : شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی گفت قطر به داد و ستد با ایران ادامه خواهد داد و آماده است بین واشنگتن و تهران میانجیگری کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی همچنین در کنفرانسی بین المللی در رم گفت کشورش هیچ گشایشی در مناقشه خود با عربستان سعودی نمی بیند و روابط خود را با ایران در پی اقدام آمریکا به اعمال مجدد تحریم ها علیه تهران , حفظ خواهد کرد.
وزیر امور خارجه قطر گفت :" هرکسی مسئول قتل خاشقجی است، باید وادار به پاسخگویی شود, هرکسی که باشد ". 
وی افزود :" ما باید منتظر بمانیم تا تحقیقات پایان یابد ". 
شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی خاطر نشان کرد خودداری عربستان سعودی و متحدان عربش از پایان دادن به 17 ماه تحریم سیاسی و اقتصادی قطر, " بی مبالاتی " است که امنیت منطقه را در معرض خطر قرار می دهد.
وزیر امور خارجه قطر گفت :" ما همچنان مشاهده می کنیم که آنها (سعودی ها و اماراتی ها) به همان رفتار ادامه می دهند. آنها به پاسخگو نبودن به هر گونه تلاش جامعه بین المللی برای پایان دادن به این مناقشه ادامه می دهند ". 
شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی گفت قطر به داد و ستد با ایران ادامه خواهد داد و آماده است بین واشنگتن و تهران میانجیگری کند.
وی افزود :" این مناقشه بین آمریکا و ایران وجود دارد و این مناقشه ما را در وضعی قرار می دهد که اختلافی را بین قدرتمندترین متحدمان و همسایه مان مشاهده می کنیم که رضایت بخش نیست ".
وزیر امور خارجه قطر گفت :" باید راهی برای یافتن پلی به منظور میانجیگری در این مسئله وجود داشته باشد. اگر قطر بتواند این پل را فراهم کند, چرا که نه؟ ". 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 2 آذر 1397 - 15:46:17