واکنش الجزایریها به احتمال سفر بن سلمان به این کشور

جمعه 2 آذر 1397 - 12:59:25
واکنش الجزایریها به احتمال سفر بن سلمان به این کشور

تهران - الکوثر : انتشار خبر سفر رسمی و قریب الوقوع ولیعهد عربستان به الجزایر جنجال بر انگیز شد و واکنش های خشمگینانه ای در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، برخی از پایگاه های خبری از سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان به الجزایر روز دوشنبه آینده یا آغاز ماه دسامبر در چارچوب سفر به کشورهای عربی خبر داده اند، این در حالی است که مقامات دو کشور عربستان و الجزایر صحت این اطلاعات را تایید نکرده اند. 
محمد علال روزنامه نگار الجزایری در واکنش به این خبر در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی فیسبوک نوشت: «خبر سفر ولیعهد عربستان به الجزایر ده ها تن از مردم این کشور یعنی دست کم کسانی را که در خیابان ها با آنها برخورد می کنم یا دنبال کنندگان خود در صفحه ام و همچنین کسانی را که نظرات و مواضع آنها را همواره به جدیت دنبال می کنم، شوکه می کند.» 
در حالی که بسیاری از این روزنامه نگار حمایت و او را تایید کردند ، فردی به نامه حمزه دیب نوشت: «اگر ترامپ منافع کشورش را به حقوق بشر و خون خاشقجی با وجود گزارش سی آی ای ترجیح می دهد و ترکیه هم همچنان ترجیح می دهد، سکوت کند و با وجود واضح بودن همه چیز ادعای تحقیق دارد، چرا ما باید خاشقجی را به منافع خود به ویژه منافع اقتصادی مرتبط با کشور عربستان ترجیح دهیم؟» این در حالی است که در کنار واکنش های خشمگینانه، اظهارات تمسخر آمیز نیز منتشر شد. 
ولیعهد عربستان عصر پنجشنبه سفر خود را به کشورهای عربی در میان بحث و جدل ها در کشورهای جهان از امارات آغاز کرد. این نخستین سفر وی پس از حادثه قتل خاشقجی در دوم اکتبر گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول است. به گفته برخی منابع خبری، این دور از سفرهای بن سلمان پیش از سفر وی به آرژانتین برای شرکت در کنفرانس بیست، امارات، بحرین و مصر را شامل خواهد شد.
این در حالی است که رسانه های عربستان هیچ برنامه ای در خصوص مقصدهای سفر بن سلمان به کشورهای عربی منتشر نکرده اند. گفته می شود، سفر بن سلمان چه بسا دیگر کشورهای عربی از جمله تونس، الجزایر و موریتانی را نیز شامل شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 2 آذر 1397 - 12:59:11