ظریف : با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد

جمعه 2 آذر 1397 - 10:10:41
ظریف : با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تلاش آمریکایی‌ ها برای به راه انداختن دور جدیدی از مذاکرات هسته ای با ایران به صراحت گفت : برجام «توافق خوبی است» و جمهوری اسلامی ایران، دیگر درخصوص برنامه اتمی خود، با آمریکا مذاکره نمی‌کند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمدجواد ظریف در نشست گفتگوهای مدیترانه ای در رم با اشاره به موضوع برجام افزود :‌ ما همراه سایر کشورها با آمریکا مذاکره کردیم و به نتیجه خوبی رسیدیم. الان اروپا و بقیه باید برای زحمات خود و امنیت جهانی سرمایه گذاری و هزینه کنند ‎، نمی شود بدون اینکه خیس شد شنا کرد .
ظریف گفت :‌ دور قبلی مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان ۳ کشور اروپایی که بعدها به ۶ کشور مشهور به ۱+۵ بدل شد، ۱۲ سال طول کشید و نتیجه‌اش شد برجام. 
وزیر امور خارجه با بیان این که دیپلماسی یک بازی نیست و ما همیشه برای امر جدی آماده ایم افزود :‌ همه مرا اهل تعامل و گفتگو می دانند اما اگر پای انتخاب استقلال ایران و تعامل در میان باشد حتما برای استقلال ایران می ایستم.
ظریف با اشاره به برخی دشمنی ها با ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران گفت : ایران نه ۴۰ سال بلکه هفت هزار سال دوام آورده و می آورد. 
وی گفت : تاریخ امپراتوری ایران و ایتالیا از عمر برخی کشورهای مدعی بیشتر است و برای همین است که زیر بار زور نمی رویم چون می دانیم هیچ قدرتی دائمی نیست. 
وزیر امور خارجه اضافه کرد : چرا ایران باید سیاست هایش را در منطقه عوض کند؟ آیا ما از صدام حمایت کردیم؟ آیا ما از داعش و طالبان و جبهه النصره حمایت کردیم؟ آیا ما ۱۱ سپتامبر را خلق کردیم؟ آیا ما قطر را محاصره کردیم؟ آیا ما داریم مردم یمن را بمباران می کنیم؟ آیا ما نخست وزیر کشور دیگری را در خاک خود زندانی کردیم؟ ما اشتباه کردیم یا دیگران؟ و این آنها هستند که باید سیاست ها و رفتارهای منطقه ای خود را تغییر دهند. 
ظریف در ادامه به آثار اقتصادی تحریم‌ها بر زندگی مردم ایران هم پرداخت و گفت: «ایران در جنگ ۸ ساله که شرق و غرب از صدام حمایت می‌کرد و سعودی‌ها هم کمک ۷ میلیارد دلاری به وی می‌کردند، دوام آورد ؛ بنابراین ما در برابر سیاست‌های ترامپ هم دوام خواهیم آورد.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 2 آذر 1397 - 10:10:28

پربازدیدها