اتمام حجت انصارالله با متجاوزان به یمن

دو شنبه 28 آبان 1397 - 11:57:40
اتمام حجت انصارالله با متجاوزان به یمن

تهران- الکوثر: عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد پیشنهاد توقف عملیات نظامی به منظور از بین بردن بهانه جویی های ائتلاف متجاوز سعودی برای ادامه حملات علیه یمن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با تاکید بر آمادگی ارتش و کمیته های مردمی یمن برای مقابله با اشغالگران و مزدوران آنها اعلام کرد پیشنهاد توقف عملیات نظامی برای اتمام حجت و از بین بردن بهانه جویی های ائتلاف متجاوز سعودی برای ادامه حملات علیه یمن است.

محمد البخیتی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین در تشریح پیشنهاد اخیر این جنبش برای توقف عملیات نظامی در تمام جبهه ها و در پاسخ به این پرسش که چرا در حالی که همه فشارها علیه ائتلاف سعودی در جریان بود جنبش انصار الله گام نخست را برای آتش بس برداشت، گفت: همه می دانند هنگامی که عربستان حمله خود را علیه یمن آغاز کرد، ما برای دفاع از خود تا پس از گذشت 40 روز حتی یک گلوله هم شلیک نکردیم. هدف ما از تأخیر در پاسخ دادن، اعطای فرصت به عربستان برای بازبینی در محاسبات و اتمام حجت با متجاوزان بود. اکنون پس از گذشت چهار سال از این جنگ، عربستان بهانه جویی می کند که به خاطر دفاع از خود در مقابل موشک هایی که به خاک این کشور شلیک می شود و در واکنش به حملات ارتش یمن در مرزهایش به این جنگ ادامه می دهد. از این رو تصمیم ما برای اعلام توقف شلیک موشک و حملات پهپادی در راستای اتمام حجت و از بین بردن بهانه جویی های ائتلاف متجاوز برای حمله به یمن بود. در این طرح ما برای متوقف کردن عملیات نظامی در جبهه های مختلف اعلام آمادگی کرده ایم تا زمینه را برای برقراری صلح فراهم کنیم. من اکنون به نمایندگی از جنبش انصار الله اعلام می کنم ما آنگونه که مرد جنگ هستیم مرد صلح نیز هستیم و ائتلاف متجاوز و کشورهایی که برای توقف جنگ در یمن فراخوان صادر کردند اگر در ادعاها و نیات خود صادق باشند به طرح ما برای توقف عملیات نظامی پاسخ می دهند و اگر پاسخ ندهند ما نیز برای ادامه جنگ آماده ایم و مانند چهار سال پیش و حتی بیشتر از آن مقاومت خواهیم کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 28 آبان 1397 - 11:27:37