وزير انرژي روسيه : در تعاملات با ايران دلار را حذف مي کنيم

یک شنبه 27 آبان 1397 - 23:29:49
وزير انرژي روسيه : در تعاملات با ايران دلار را حذف مي کنيم

تهران - الکوثر : وزیر انرژی روسیه اعلام کرد روسیه آماده تجارت با ایران بر اساس پول ملی دو کشور است تا بدین ترتیب با وجود تحریمهای آمریکا علیه ایران, همکاری دوجانبه متوقف نشود. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد مسکو تحریم های وضع شده علیه ایران را به رسمیت نمی شناسد و همچنان به دنبال ساز و کار هایی برای ادامه همکاری با تهران است و  یکی از این ساز و کارها می تواند مبادله کالا بر مبنای پول ملی دو کشور باشد. 
الکساندر نواک ادامه داد :« ما این تحریم ها را که یک جانبه بوده و فاقد مجوز شورای امنیت هستند, به رسمیت نمی شناسیم. ما به تلاشمان برای یافتن سازوکار هایی برای ادامه همکاری ادامه خواهیم داد. استفاده از پول ملی برای پرداخت بهای کالا می تواند یکی از این ساز و کار ها باشد». 
به تصریح این وزیر روس که نایب رییس کمیسیون بین دولتی روسیه و ایران نیز هست, این تدبیر می تواند باعث توسعه همکاری با ایران بشود.
وی همچنین خاطر نشان ساخت:« موضوع تحریم علیه ایران اتفاق جدیدی نیست. قبل از سال 2015 میلادی که تحریمها علیه ایران برقرار بودند, ما به همکاری تجاری و اقتصادی با تهران ادامه دادیم». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 27 آبان 1397 - 22:58:59