تلاش کشورهای غربی برای نجات عربستان سعودی از منجلاب یمن

یک شنبه 27 آبان 1397 - 13:15:31
تلاش کشورهای غربی برای نجات عربستان سعودی از منجلاب یمن

به دنبال شکست ائتلاف متجاوز سعودی در ساحل غربی یمن و واکنش موشکی یمن به دور جدید جنایات ائتلاف متجاوز سعودی و حملات ارتش  و کمیته های مردمی یمن با  ۴ موشک «زلزال ۲» به مواضع نظامیان سعودی در «جیزان» در جنوب عربستان ، نگرانی کشورهای غربی حامی بن سلمان را به دنبال داشته است.

تهران- الکوثر:  نیروهای یمنی همچنین  با یک فروند موشک هدایت شونده خودرو نظامیان سعودی در نزدیکی منطقه «السدیس» در« نجران» در جنوب عربستان را هدف قرار دادند و منهدم کردند. این حملات در پاسخ به تشدید حملات ائتلاف سعودی به مردم یمن بویژه در منطقه الحدیده در چند روز گذشته صورت گرفته است.

بر اثر حملات جدید جنگنده های ائتلاف سعودی دهها تن دیگر از غیر نظامیان یمنی به خاک و خون کشیده شدند . ائتلاف متجاوز سعودی جهت تحت فشار قرار دادن مردم یمن برای تسلیم در برابر این ائتلاف از اواسط ژوئن گذشته با تشدید تحرکات نظامی اش در یمن حملات گسترده‌ای را برای اشغال بندر الحدیده، غرب یمن آغاز کرده است. اما  ائتلاف متجاوز سعودی در همان روزهای آغازین این  عملیات بر اثر مقاومت مردم یمن دچار شکست سنگین و متحمل  تلفات بالایی شد که این روند همچنان ادامه یافته است . 

نیروهای مردمی یمن با اتکاء به توان داخلی و ساخت موشک‌های مختلف همزمان با شروع حملات عربستان سعودی به یمن در پاسخ به جنایت‌های سعودی مواضع نظامی عربستان را در مناطق مختلف این کشور  با موشک هدف قرار می دهند. این استراتژی یمنی ها به تغییر بیش از پیش معادلات به نفع آنان و ناکامی کامل ائتلاف متجاوز سعودی انجامیده است . 

نگرانی از این وضعیت  تحرکات دولتهای غربی جهت نجات ائتلاف متجاوز سعودی از مهلکه را در پی داشته است.  عربستان و حامیان وعواملش ناباورانه ناکامی های خود در عربستان را نظاره گر هستند و برای  تحت الشعاع قرار دادن ناکامی هایشان بر شدت حملات به مردم یمن و کشتار کودکان و زنان و سالخوردگان یمنی افزوده اند.

این در شرایطی است که بهره گیری آل سعود و متحدان از جنگ رسانه ای در جنگ علیه یمن نیز همواره مشهود بوده است که دروغ پردازی ها درباره اشغال فرودگاه الحدیده یکی از نشانه های بارز این جنگ رسانه ای بود که ادعاهای پوچ آل سعود را بیش از پیش نمایان کرد.  با این حال، عربستان و امارات تا کنون در محقق کردن اهداف خود از جنگ یمن از جمله در منطقه الحدیده ناکام بودند و در چنین شرایطی ائتلاف متجاوز سعودی بار دیگر متوسل به جنگ رسانه ای شده است و علیرغم تشدید حملات به الحدیده مدعی توقف عملیات نظامی در این منطقه شده است.

عوامفریبی ائتلاف متجاوز سعودی در قالب ادعای توقف حملات به الحدیده  بیانگر دور جدید تحرکات آل سعود برای فضاسازی جهت تداوم جنایاتش در یمن است.  ادعای پوچ  توقف حملات عربستان به الحدیده ، با هدف کاستن از فشار افکار عمومی جهان و  کسب وقت و تجدید قوا و آمادگی برای دور جدید حملات انجام می شود. تحولات یمن و تشدید حملات عربستان در روزهای اخیر بار دیگر شگرد ائتلاف سعودی را جهت تداوم حملات به یمن بویژه در قالب اعلام دروغین  توقف حملات را نمایان کرده است .   

اما پاسخ قاطع مقاومت مردم یمن بیانگر آن است که اقدامات مذبوحانه و عوامفریبانه عربستان نتواسته است تغییری در روند شکست ها و ناکامی های این رژیم متوهم بوجود آورد. پاسخ قاطع در قالب تنوع قدرت موشکی مقاومت مردمی یمن همچون کابوسی برای رژیم متجاوزعربستان است که این تحول در قالب حق دفاع مشروع مردم یمن قابل تبیین است .   


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 27 آبان 1397 - 12:48:53